Hodnocení a zkušenosti s autem
Nová modelová řada roku 2004 vtiskla Hondě CIVIC nový sportovní facelift, což bych řekl, jí hodně prospělo.
Přední části vozu dominuje výrazná maska i spojler, na bocích sportovní prahy, záď tvaruje menší křídlo nad pátými dveřmi kterým vévodí masivní chromová lišta nad "espézetkou".
Osobně mám typ 1,6 VTEC, který má ve své "základní výbavě" výbavu plnou - automatická klimatizace, všechno v el., CD, atd. atd. kromě kůže a vyhřívaných sedadel. Standartně má tato verze 15" kola, brzdové kotouče na všech 4 kolech.
Díky druhé generaci motoru 1,6 VTEC II výkon 110 koní je jízda opravdovým požitkem. K motoru plně sedí i dobrý podvozek, oproti starším civicům účinější brzdy a opravdu příznivá spotřeba paliva. Při ekonomické jízdě se hodnota spotřeby na palubním počítači pohybuje cca 6,8-7,0 l/100 km i s puštěnou klimatizací. Při sportovní jízdě se spotřeba zvedne zhruba na hranici 8,5 l/100 km - sportovní jízdou myslím stabilně otáčky v rozmezí 6-7 tis., brzda plyn :) Maximální rychlost se mi podařila 210 km/h. Do rychlosti 200 CIVIC akceleruje pořád svižně, nová generace motorů VTEC táhne pěkně odspoda, takže na pětku se dá ject v klidu 140, stačí sešlápnout plyn bez řazení dolu a rázem je tam 180. Samozřejmě nad dvousetkilometrovou hranicí je už akcelerace mnohem pomalejší.
Interiér také dýchá návratem ke sportovní tradici - "budíky" jsou v chromu s černým podkladem a červenými ručičkami, zbytek vozu je kombinace černého čalounění a chromových doplňků.
Co říci závěrem ? Snad jen to, že tohle auto mě opravdu dostalo v dobrém slova smyslu. Můj předchozí CIVIC byl také absolutně o.k. ale toho nového doslova ŽERU :) a mohu všem příznivcům značky HONDA jen doporučit.