Zavřít recenzi

Moskvič Aleko 2141

“V dané cenové kategorii nenáročné a dost příjemné auto.”
  • Rok výroby: 1989 
  • Typ motoru: 1,5 benzin 
  • Stav km při koupi: 0 km 
  • Stav km nyní: 150 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Průměrná spotřeba: 7,8 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

5
 

Komfort

0
 

Provozní náklady

0
 

Náhradní díly

9
 
Hodnocení celkem 7.7
Aleko jsem koupil v době Sametové revoluce jako nové. První měsíce sousedé záviděli, lidé se na parkovištích se zájmem vyptávali. Nyní má Aleko 15 let a stále jezdí jak za mlada, byť image už je spíš negativní. Řízení a zejména řazení je trochu tuhší (i na dobu vzniku a původ SSSR), takže slečny řidičky typu 150 cm a 48 kg se ve městě trochu zapotí.

Motor 1,5 i přes svých 53kw není moc živý, je tedy blbé že se vývoj 1,7 nebo 2,0 opozdil a nebyl tehdy ještě k dispozici. Jinak nejlépe jede v rozmezí otáček 2500 (lážo plážo) až 3500 (sport). Optimálně se cítí při 2800. Přes 4000-4200 jej není třeba nikdy tůrovat protože je to na nic. Při rychlosti nad 120km/h je třeba mít plyn skoro na podlaze, byť motoru to ani dlouhodobě nevadí a je tichý a netočí na 5st tak velké otáčky jako třeba Felicie.

Auto se v žádném případě nehodí pro sportovní jízdu vzhledem k motorici či těžšímu řízení. Byť podvozek je velmi dobrý a třeba na rychlých okrskách za mokra se oproti Oktávce stydět nemusí. Rovněž na šotolinových cestách (původní tlumiče) tlumí oproti Felicii pěkně, akorát trochu vržou plasty přístrojov desce. V zimě má auto při brždění dobrou stabilitu, případný smyk či jeho korekce je hračkou. Avšak na velmi kluzkém povrchu (zejména se starším letním pneu) se projevuje citelná nedotáčivost. Jinými slovy člověk točí volantem jak opice a auto jede sále rovně. Vyšlápnout spojku je spíše na škodu, výborné je se lehoučče dotýkat plynu, pak auto zatočí o poznání ochotněji.

Spotřeba se pohybuje od 6 do 9 litrů, průměr mezi 7-8. Auto je schopné nastartovat na poprvé (plný sytič) i po týdenní odstávce při -30/-35 stupních. Přední pneumatiky se sjíždějí o dost rychleji než ty zadní, byť všechny "pěkně". Jinak přední sedadla jsou velmi pohodlná, přístojová deska působí trochu archaicky. Cestující vzadu uprostřed nemá moc místa nad hlavou, ale na nohy mají všichni dostatek.

Závady a opravy na autě

- odjakživa je na řazení třeba mít "trochu svaly"
- prahy, lemy zadních blatníků a přední blatníky vertikálně podél dveří podlehly po 10-11 letech (ježděno běžne v zimě ve městě + teplá garáž) korozi.
-když auto stojí dlouho na místě (x-týdnů), tak se z podvozku během první minuty jízdy ozývají "železné zvuky", třeba při ostém zatáčení atd.
-kliky na otevírání oken po se po letech lámou (jen ten konec ne celá páčka)
-kape motorový olej
-po 10 letech provozu se měnil výfuk a spojková lamela v rámci údržby
<
Přejít na standardní verzi stránky »