Zavřít recenzi

BMW 328 Sedan

“Kdo neměl možnost řídit, nemůže posoudit. Super.”
  • Rok výroby: 1996 
  • Typ motoru: 2,8 benzín 
  • Stav km při koupi: 181 000 km 
  • Stav km nyní: 185 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Průměrná spotřeba: 9 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

0
 

Provozní náklady

0
 

Náhradní díly

5
 
Hodnocení celkem 7.7
Vozidlo jsem koupil za 180 000 Kč. Má maximální výbavu, jen místo kůže jsou tam originál sportovní sedačky.

Původně jsem BMW nechtěl, ale po tom, co jsem měl možnost vyzkoušet jízdu ve voze 318IS jsem se rozhodl ke koupi 328i. Hlavně kvůli výkonu který je 142kW při 5300.

Teď napíšu spotřebu dle techničáku. Město 11,6 pri 90, 6,2 pri 120 7,8. Nechce se vám věřit?? Tak vám můžu garantovat, že je to pravda, ale záleží jakou má kdo nohu. Pokud jezdí brzda plyn tak se úplne v pohodě vejde do 20 litrů:-)) Ale já jezdím dálnice tak 160 plus město a mám spotřebu 9 litrů. Taky si občas zařadím, ale když jedu úplně v pohodě a podle předpisů tak mám spotřebu 7,8 až 8,4. Jak podle PC tak podle propočtu.

Rozhodně bych auto nedoporučil někomu, kdo nemá rozum v pořádku a chce sekat patky! Vzhledem k poháněné zadní nápravě vás může vozidlo překvapit. Ale pokud umíte jezdit a s autem se zžijete tak je to super jízda. Kontrolovaný smyk v zatáčce udělá větší dojem jak nabourané zadní kolo o obrubník. A to v tom lepším případě.

A teď několik rad pro koupi. Pokud možno nekupujte vozidlo, u kterého byl poškozen rám. A když už by bylo vše v pořádku tak pouze za výraznou slevu. Ten, co vám ho prodává ho určitě koupil jako bourané.

Motor si zkontrolujte jestě než bude nastartovaný. Pěkně ho osahejte a pomačkejte hadice. Nesmí být tvrdé. Koukněte se na chladící kapalinu. Nesmí tam být olej. Vemte proužek bílého papíru a pak se to dobře pozná. V nalévacím hrdle pro olej nic neuvidíte. Ale kdyby byla špatná hlava bude tam olejová emulze. Je to žluto bílá hmota. To samé uvidíte na měrce oleje.

Taky zkontrolujte hladiny kapalin! S motorem pořádně zakvedlejte. Nesmí narážet do karoserie a musí lehce pružit, ale jen lehce. Pak nechte nastartovat. Musí naskočit na první pokus. Pozor, je to
šesti-válec:-)) Zvuk sice není jak z 8 nebo 12 válce, ale není to rachot jak ze 4 válce.

Samostel na každém ventilu se musí uklidnit do pár vteřin po nastartování. To záleží na oleji a na počtu ujetých km. Mně se ve 40 stupňovém vedru srovná do 3 vteřin. Olej 0W40. Pak poslouchejte. Pokud drnčí nějaký plech nebo katloš tak je to ještě OK. Ale nechal bych auto zvednout a podíval se jestli nedostal šlehu. Pak si nechte otevřenou haupnu a dveře ať to slyšíte. Lehce šlapněte na plyn tak na 3000 a puste ho. Nesmí vibrovat motor. Pokud to tak bude tak je to pravděpodobně vyvažováním vaček (VANOS). Oprava tak 8000.

Pak se jeďte projet. Nechte auto zahřát. A Pak mu dejte trochu pokouřit. Pokud si prodávající trvá na tom, že je auto v pořádku, tak to přežije. Zkuste vypnout ASC pokud tam je. Je to ovládané tlačítkem před řadičkou. Rozsvítí se vám kontrolka mezi budíky. A teď tradá na pořádnou projíždku. Můžete v pohodě točit do 6000. Myslím při rozjezdech. Až půjdete do červeného bude na vás svítit červená kontrolka. Myslím že je čas brzdit. Tak pěkně z ostra. Volant držte jen volně a brzděte prudce. Jěště víc! Pokud je tam ABS už by mohlo začít makat. Pokud ne, měl bys jet pořád rovně! Pokud to tak není bude nějaká závada na brzdách. Radši je zkontroluj ještě před jízdou:-)) Po jízde už ti je bude kontrolovat jen technik a tebe si prohlídnou na pitevně.

Pokud jsou tvé dojmy super tak není co řešit. Pokud ti na voze něco vadí tak bych se radši podíval po jiném. Já ho sháněl 3 měsíce. Můžu říct, že prodejci jsou pekný mrchy. Jak jsem sledoval když o auto není zájem tak mu stočí tachometr. A teď zpět k jízdě.

Až zastavíš někde, kde se dá a je tam klid. Otevři haupnu. A poslouchej. Motor nesmí klepat. Šlápni na plyn tak 5 000 klidně víc a pust. Klepe se? Ne? Tak to nemá chybu. Vnitřek by taky neměl vrzat. Taky by měl odpovídat celkovému stáří vozu. Pokud je tam něco neoriginální tak bych chtěl slevu.

Co za to, že tam je MP3 přehrávač když to není BMW! Myslím, že chceš BMW a ne nějakou slátaninu. To si můžes koupit jiné auto.

Taky vyzkoušej jestli funguje elektrika. A další věci. Podívej se jak vypadá a jak do sebe zapadají různé části karosérie. Ale teď už mě nenapadá co víc psát. Pokud někoho ještě něco napadne napište na můj mail a já vám jak budu doma odpovím. Hlavně vám přeji štastnou ruku při výběru.

Závady a opravy na autě

Jediná závada je ta, že mi drnčí plech mezi katlošem a podlahou. Pak jsou trochu volnější silent bloky na přední nápravě. Ale vzhledem k tomu že stojí 600 tak je to v pohodě.

Auto bylo bourané na levou stranu, ale pouze na blatník a dveře. Rám je v naprostém pořádku.
<
Přejít na standardní verzi stránky »