Zavřít recenzi

BMW 323 Saloon

“Super auto, maximální spokojenost, příště bych však chtěl s bohatší výbavou.”
  • Rok výroby: 1997 
  • Typ motoru: 2,5 benzín 
  • Stav km při koupi: 223 000 km 
  • Stav km nyní: 227 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Průměrná spotřeba: 9,8 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

0
 

Provozní náklady

0
 

Náhradní díly

5
 
Hodnocení celkem 7.7
Auto se mi hodně líbí, má i na dnešní dobu pěkný design, dobře zpracovaný interier a výborné jízdní vlastnosti. Palubní deska je stavěná spíše pro řidiče, člověk si připadá velmi pohodlně, všechny ovladače jsou dobře přístupné až na ovladač sklápění světel a podsvícení palubní desky.

Výbava těchto aut se hodně liší, já mám pouze 4x el. okna, el.asfer. vyhřívaná zrcátka a dvouzonovou digit. klimatizaci, ASC(od r.v.97 standard) a ABS a 2x Airbag.. Lze však sehnat auto s tempomatem, palubním počítačem s kontrolou chyb a ukazateli spotřeby, s loketní opěrkou, el.sedačkami, šíbrem, PDC, 4x airbagem, 8x repro, radio s CD a zesilovačem atd.

Motor je 2,5 6V se sametovým chodem. V interieru není při normální jízdě téměř vůbec slyšet, avšak při sportovnější jízdě má velmi pěkný projev. Zátah je plynulý jiř od 1300ot/min, největší kroutící moment má kolem 4200ot/min a výkon při 5500ot/min.

Spotřeba je závislá na jízdním řežimu, lze se průměrně držet lehce pod 10l/100km. Ve městě jezdím kolem 11l, mimo město kolem 8,5. Pokud se však jede sportovněji, lze se dostat i k 16-20l.

Jízdní vlastnosti jsou výborné, pokud jsou v pořádku tlumiče a stabilizátory a samozřejmě silentbloky a kuláky na nápravách.
Brzdy jsou dostačující, pro sportovní jízdu však doporučuji koupit alespoň sporotvnější obložení a na přední nápravu nějaké sportovnější kotouče buď vrtané nebo drážkované.

Ovládání je velmi příjemné, pedály a řazení je však trochu tužší než u jiných aut, např. Octavie má pedály a řazení daleko lehčí. Tím však nechci říci, že by řazení bylo nepřesné. Chod hydraulické spojky je delší a mohl by být kratší.

Kufr je obstojný, je však menší než např. ve Vectře B. Sklopné sedačky však tento prostor alespoň o něco zvětší. Místo na zadních sedadlech je velmi slušné, pohodlně se tam vejdou i větší lidé. Pohodlné cestování je však spíše pro 4, protože uprostřed je celkem mohutný tunel.

Celkově jsem s autem velmi spokojený a klidně bych koupil znovu.

Závady a opravy na autě

Bylo bourané na předek-špatně opravená kapota a maska, chyběly plasty kolem motoru a ostřikovače světlometů(3000,-/komplet jedna strana). Byla také opotřebená spojka(8000,- + práce) a kulové čepy(1000,-/ks) na předních ramenech a tyčkách řízení(1000,-/ks).

Mírný únik oleje z převodovky a rozvodovky(stačí přetesnit) a z nádobky na servořízení(stačilo dotáhnout spony na hadicích).

Byly mírně prosezené sedačky, které jsou však celkem lehce opravitelné.
<
Přejít na standardní verzi stránky »