Saab 9000 2.0 turbo
“Nepopsatelně skvělé.”
- Rok výroby: 1990
- Typ motoru: 2.0 turbo
- Stav km při koupi: 190 000 km
- Stav km nyní: 260 000 km
- Způsob řazení: manuál
- Průměrná spotřeba: 6,2 - 9,5 l/100 km
Hodnocení a zkušenosti s autem
Skvělé! Senzační pohodlí, prostor i pro rodinu s kočárem a psem, výbava na úrovni dneška (!!), bezpečnost a to svezení ...!!!
Předjíždění jak na raketě, žádný courání. To vše, nekecám, za dlouhodobý průměr 8,3 l (turbo!!)a to mi kamarádi říkají vrahoun!
I po 12 letech byl interiér nerozhrkaný, motor/podvozek odpovídající péči majitele(-ů), koroze minimální na obvyklých a nepodstatných místech - jednoduše držák. Opravy se dají dělat za solidno - díly i práce, fandů co pomůžou je dost (hajzlíků taky!)
Neodmyslitelná je úžasná pospolitost Saabistů - zdraví se. Nepočítám sem ale ty páprdy v 9-3 a 9-5...
Ojetiny jsou poněkud dražší, ale na rozdíl od konkurence ty pěníze většinou stojí víc, než za to.
Jednoznačně doporučuju pro chudší nadšence do aut (i s rodinnými závazky :).
P.S. Nebojte se turba, ani motoru 2,3 - stojí to za to. Škoda, že od spojení SAABu s GM ty auta stojí za h..Opel.. .
Závady a opravy na autě
Měl jsem 2 Saaby 9000 2.0 turbo po sobě: r.1986 ze švýcar a r.1990 ze SRN. Bylo to znát, švícaři jsou pečlivější - jediný opravy, který jsem provedl já i kamarád, kterej ho měl po mně, byla vodní pumpa, výfuk, př. ložiska, homokyneťák (poloosa), kotouče s destičkama a při 250tkm taky převodovka, ale šla z druhý ruky. Kolem 200km taky obvykle odcházejí hadice a dráty, ale to je prkotina.
Ten německej byl horší: př.ložiska, benz., vodní a olej. pumpa, kazeta přímého zapalování SDI, čidlo sytiče, alternátor, kompresor klima a nakonec i turbo (Garrett za 24000 i s prací - což je míň, než za opravu TDI !!). Je fakt, že se na něm přede mnou dosti podepsali jacísi rádoby "tuneři", ale to mě mělo trknout. Vyblbnul jsem se na něm hodně a tak si ho jeho současný majitel prý jen pochaluje a to překročil 300km.
Jistou dobu mě taky zlobily zoxidované konektory na všemožných spojích v motoru, ale to je jen otázka pravidelné údržby.