Hodnocení a zkušenosti s autem
Corollu jsem si kupoval po nepěkných zkušenostech z Felicíí, která byla spolehlivostí někde na úrovni Dacie, kterou měli rodiče na konci 70tých let.
Co mně vyhovuje:
Kromě absolutní spolehlivosti bych vyzdvihnul i to, že koupí Toyoty dostáváte motor už v základní výbavě. Benzínová 1.4 (63 KW, 120 N.m) na auto bohatě stačí (pohotovostní hmotnost nějakých 1050 kg), zpřevodování mně přijde spíše delší (hlavně ve srovnání s již zmiňovanou Felící), takže když chcete jet rychleji, jedete s plně naloženým autem v dálničních stoupáních 140 na čtyřku. Předjíždění je úplně bez problémů, samozřejmě musíte při tomoto manévru volit jiný styl než třeba u TDI.
Sedí se poměrně nízko, což mě jako řidiči dost vyhovuje (manželce již méně), chování auta je pak dost dobře "cítit v zadku". Kupodivu poměrně pohodlné je to i vzadu, ačkoliv místa pro nohy není nadbytek. Zato je tam optimální sklon opěradla a hodně místa nahlavu (mám 185 cm). Podvozek je spíš tvrdší, nezáludný, náklony v zatáčkách minimální. Přijde mně, že celkově podvozek nemá rád krátké příčné nerovnosti.
Na co jsem si chvíli musel zvykat:
Většina toho souvisí se skutečností, že máme verzi STD, u které byla cena na úkor výbavy stlačena na příjemných 299 tis kč (konec roku 1998). Takže asi nejvic mi vadí absence cyklovače stěračů. U třídveřové verze nemá sedadlo spolujezdce pamět, takže po každém sklopení ho musíte znovu nastavovat do nějaké rozumné polohy.
Celkově výborný vůz. Používáme ji tak z 90% mimo město na dlouhé cesty.