Zavřít recenzi

Lada 2101 sedan (limuzína)

“Silný a pomalý dříč.”
  • Rok výroby: 1978 
  • Typ motoru: 1200 benzín 
  • Stav km při koupi: 9 000 km 
  • Stav km nyní: 180 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Průměrná spotřeba: 8-15 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

5
 

Komfort

0
 

Provozní náklady

0
 

Náhradní díly

9
 
Hodnocení celkem 7.7
Jde o na svou dobu, a zemi původu, o velmi spolehlivé auto. Běžně se na něm objevuje hromada různých drobnějších závad, které není problém doma odstranit. Je to vozidlo, které koupil otec a nyní ho, ještě po bratrovi, používám já.

Otec si koupil nové auto, když ho 2X odmítl "Žigul" zavézt k zubaři. To byly jediné případy o kterých vím, kdy auto zůstalo stát a nejelo. M.j. dodnes nevíme zcela určitě proč, po přijezdu na místo s 2. autem, jme nastartovali a odjeli (ale prý tam snad byla nějaká naprasklá hadice).

Je třeba ho ale brát s tím, že je to stařík, jiná generace a ještě z CCCP.

Žere, když je dobře seřízen, podle způsobu jízdy a četnosti startování (hlavně v zimě). Mě na delší trasy kolem 8, v zimě cca 10, bráchovi 10, v zimě 11. Je totiž relativně výkoný, je to ale krmeno benzínem (sovětský způsob získání vysokého výkonu benz. motorů).

Doporučuji jako traktor, malý stavební náklaďák, přechod na terénní auto, nebo tahač. nedoporučuji na dálnici.

Nedoporučuji stávajícím majitelům starých Škodovek (nebe a dudy - přechod oběma směry je velice obtížný a nepříjemný).
Reziví.
Všechny mé hodnocení jsou přiměřeně k stáří vozu. Nelze srovnávat s moderními auty. Ale na stavbu radši než Favorita.

Závady a opravy na autě

Nejčastější porucha je prasklá žárovka.

Běžná porucha jsou zatuhlé pístky přední kotoučové brzdy, destičky se potom nevraceji a hřejí se kola - doporučuji kontrolovat po každé zimě.

Občas prorezaví výfuk.

2X ulétl kus vrtule u chladiče - není to příliš velký problém, pokud to nepoškodí chladič. Uláme se i zbytek vrtule (kvůli vyvážení), a až se sežene, tak se vymění (myslím, že to jsou cca 4 šroby a demontáž a montáž usměrňovače vzduchu). Jen se to nesmí bez vrtule v létě moc přetáčet do kopce.

Po čase steří gumová těsnění.

Na 2X bouraném voze také všelico nedoléhá a netěsní, i když tam je těsnění dobré (např okénka vždy sjedou a je u nich 4mm škvíra).

Ráda v létě odpadne klička od předního trojuhelníkového ventil.
okénka - je jen přilepená na sklo - přílepí se.

Drobných i mírně větších závad je hromada, ale nikdy se nám v rodině nestalo, že by auto trvale nejelo (viz. komentář)
<
Přejít na standardní verzi stránky »