Fiat Dobló SX 1.9D
“Příště si ho koupím zase .”
- Rok výroby: 2000
- Typ motoru: 1.9 Diesel
- Stav km při koupi: 300 km
- Stav km nyní: 120 000 km
- Způsob řazení: manuál
- Průměrná spotřeba: 7,2 l/100 km
Hodnocení a zkušenosti s autem
Bohužel byl tento FIAT jedním z prvních vyrobených kousků, takže se nevyhnul různým "mouchám" jako např. ne zrovna přesně lícující dveře a jiné maličkosti. Jinak je to docela povedené auto pro podnikání i jako rodinný vůz. V autě je taky dostatek prostoru na předních i zadních sedadlech, množství odkládacích prostorů a velký kufr. Z auta je perfektní výhled a to jak dopředu, tak díky velkým zrcátkům i dozadu. Auto má najeto přibližně 120.000 km, a přesto se v něm neozývají žádné pazvuky, ať už z interiéru či motorového prostoru.
Jízdní vlastnosti jsou podle mého názoru velmi dobré, zvlášť v zimě. Kdybych si mohl vybrat příští auto, tak bych zůstal asi u stejného modelu ale s motorem JTD. Těch 60 koní co má tento "holý" diesel není nic moc. Určitě se s tím autem nedá závodit, ale když se "rozhoupe" tak jede pořád. Příjemná je i spotřeba která činí 6,5-8 l/100 km. Může se to zdát hodně, ale to auto jezdí skoro pořád vytížené často i s vozíkem na maximum.
Závady a opravy na autě
Cca ve 40.000 km přestal fungovat "debimetr", nějaký snímač v nasávacím potrubí. Jak se ukázalo nový díl nebyl k sehnání po celé Evropě. Podle informací od hlavního dovozce Fiatu došlo při vydání katalogu náhradních dílů k chybě a tato součástka se prostě jako náhradní díl nevyráběla. Nakonec se díl vymontoval v Praze z nějakého dovezeného vozu a vyměnil se. Oprava byla v záruční lhůtě, takže zdarma, ale auto bylo asi 3 týdny mimo provoz.
Další velkou závadou byla prasklá hlava asi ve 110.000 km, údajně skrytá vada materiálu, auto bylo zase 3 týdny mimo provoz a oprava vyšla asi na 35.000,-.
Jednou se na autě vařil upadlý výfuk a jinak se s ním jezdí jen na pravidelné prohlídky.