Hodnocení a zkušenosti s autem
Tatík koupil Swiště s litrovým motorem, aby to nežralo a 5 D, aby se do toho dalo nastoupit i dozadu jako člověk. 3 roky staré auto s doplňkama (potahy, rádio, tažný, zimní kola, Multlock, nosič a nějaké další serepetičky) - no původní cena 260 000. Se servisní knihou s najetými 50 000 km po jedné majitelce jsme to sehnali za 120 000 Kč. Tip nám dal dealer, který to auto servisoval.
Řeknu vám, je to sice trabant moderní doby, ale kouká z toho japonská jednoduchost, v který je genialita - namá se co rozbít ! Swišť swiští po dálnici kde není hlídka i 155 a v průměru žere 4,8 až 5,1 l (ale přes pět jen v zimě). Olej od výměny k výměně bez dolévání !!! (engine is made in Japan) Nevýhoda : fakt malý a blbě přístupný kufr - vysoká hrana.
Co se týče jízdy, i na 155 gumách překvapivě pohodlný a i v zatáčkách drží. Není to žebřiňák jako felicie nebo favorit.
Oproti AX 1,4 GT to ale není pro sporťáky, opravdu je ten litrák spíše pro "spořiče", co chtějí spolehlivé auto. Vůbec to nerezatí, ale doporučuji u auta staršího než 3 roky nástřik spodku a dutin (karoserie made in Hungary).