Škoda Pick-up
“Spolehlivý pracant.”
- Rok výroby: 1998
- Typ motoru: 1.3 MPi 50 kW
- Stav km při koupi: 78 000 km
- Stav km nyní: 195 000 km
- Způsob řazení: manuál
- Průměrná spotřeba: 7,6 l/100 km
Hodnocení a zkušenosti s autem
Je až neuvěřitelné, co to auto vydrží (musím to zaťukat, ťuk, ťuk, ťuk). Vozí železo, takže bývá vytěžováno na max. nosnost. K tomu ještě v drtivé většině případů tahá vozík (max. 750 kg). Běžně celková hmotnost soupravy převyšuje 2 tuny, rekord se blíží ke 2400 kilogramům.
Motor je na svůj objem a papírový výkon neuvěřitelně živý. Auto má jistě najeto více (tipuju tak o 50tkm), než tachometrových 195000, podle emisí na nedávné STK je ale prý motor jako nový.
Problém je velký vnitřní hluk a nepohodlné sedačky a na takové náklady přeci jen slabý motor. Dalším problémem je nepříliš komfortní pérování, citlivé na všechny druhy nerovností. Na dlouhé cesty je to utrpení.
Závady a opravy na autě
Jako poruchu bych hodnotil pouze závadu na spínací skříňce. Ta se kvůli špatnému servisu opakovala.
Jinak měněny pouze provozní věci, tzn. brzdové desky, kotouče, semtam nějaký čep, případně ložisko. Po koupi v r. 2001 byl měněn zadní i střední díl výfuku, před pár dny díl přední.
V létě prošlo "generálkou" podvozku, tedy měněno komplet zadní pérování a přední tlumiče.
Většina i originálních dílu je podstatně levnější než na jiná auta.
Spojka měněna při tachometrových 150000, ale spíše se divím, že vydržela tolik (viz dále).
Problémem je koroze, která postupuje neuvěřitelně rychle. Již bylo třeba vyvařovat zadní podběhy, podlaha nákladového prostoru je prasklá a hnije.
Problémem jsou prosezené sedačky.