Zavřít recenzi

Peugeot 405 combi GRDT

“Velmi slušné.”
  • Rok výroby: 1993 
  • Typ motoru: 1,9 TD 
  • Stav km při koupi: 120 000 km 
  • Stav km nyní: 160 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Průměrná spotřeba: 5,7 - 6,5 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

0
 

Provozní náklady

0
 

Náhradní díly

5
 
Hodnocení celkem 7.7
Elegantní, dostatečně prostorný interier(měřím 190cm), vynikající jízdní vlastnosti(a to mluvím o verzi combi), zinkovaná karoserie-takže bez koroze, vyjma několika flíčků v motorovém prostoru. Pro hodnocení pežoťáckého motoru 1,9TD nenacházím dostatečně květnatých slov. Je prostě VYNIKAJÍCÍ.

Spotřeba nafty nejde přes 6,5l ve městě, na dálnici(SRN)při průměru kolem 140km/h, max asi 175km/h, zůstala na 5,9l/100km.

V nízkých otáčkách tiché koťátko, ve vyšších silný lev.

Spotřeba oleje asi 0,2l na 10000 km. Navíc neobsahuje žádnou zbytečnou elektroniku, takže ho klidně roztáhnete, když vám klekne baterka.

Závady a opravy na autě

Ložiska všech kol ve 130tkm.

Svisláky před kol.

S ložisky je to u Francouzů dost tipické, je v nich málo tuku už z výroby, takže při výměně se vyplatí nová ložiska opatrně otevřít a třošku kvalitního tuku přidat. Nedávno upadla hadice od chladiče a s autem bylo následně ujeto asi 10km úplně bez vody. Mimochodem hadice vycházející z pravé spodní části chladiče, tak si ji utáhněte :).

Kupodivu po doplnění vody všechno funguje na 100%. Trochu vrže zadní náprava - to odcházejí jehlová ložiska torzního pérování. Dá se to řešit výměnou celé nápravy na počkání asi za 6500Kč.

Trošku zlobí centrální zamykání a když jsem to koupil šlo dost ztuha řazení. V značk.servisu prohlásili, že je to normál a že se s tím nedá nic dělat. Tak jsem to rozebral, vyčistil namazal, přidal plastové prachovky, které tam podle mého názoru docela chyběly, a od té doby (asi 30tkm) řadím lehce a v pohodě.

Jinak je auto celkem bez závad, jen běžné provozní záležitosti.
<
Přejít na standardní verzi stránky »