Zavřít recenzi

Škoda Octavia GLXI

“Za průměrnou cenu průměrné vozítko.”
  • Rok výroby: 1998 
  • Typ motoru: 1.6-74 kw 
  • Stav km při koupi: 90 000 km 
  • Stav km nyní: 140 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Průměrná spotřeba: 6,7 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

5
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

0
 

Provozní náklady

0
 

Náhradní díly

5
 
Hodnocení celkem 6.3
Trochu častěji měním auta. Důvodem není vydělat peníze na starých autech, ale docela mě to baví. Mám rád změnu a stále mám alespoň dvě auta. Před cca rokem jsem koupil první české auto, byla to OCTAVIA 1,6 GLXI 74 kw.

Věnuji se spoustě sportovních aktivit a potřebuji převážet spoustu sportovního nářadí. Tomuto sedan s pátou dírou v zádech docela vyhověl.

Podvozek auta je pohodlný, ale docela nízký. Držte auto na silnici a je ok. Pokuste se dojet někam k vodě nebo do lesa a je amen.

Břicho auta mám samou trávu a drn, ale už jsem se naučil dávat si pozor. Motor je na svůj obsah průměrný a při tahání docela lehkého vleku je znát malý kroutící moment a spojka je chudák, který každé rozjetí sakra pozná. Všechno vám vynahradí průměrný motor docela podprůměrnou spotřebou. Opravdu jezdím hodně a protože nejsem milionář snažím se občas hospodařit. Ježdění okolo komína cca do 70 km občas těžká noha, věčně spěchám 7,3l/100 km.

Za sportem jsou věčinou cesty delší potom se spotřeba dá udržet pod hranicí 6,5 l/100 km. Tak to byl stručný popis běžných mnou vysledovaných parametrů. Trochu mě zklamalo slícuvání některých plastových dílů a použití laciných plastů např. spodní výplň zadních dveří to je chrastidlo, že to svět neviděl. Ujetí více než 120 000 km znamenalo, alespoň pro mojí octavii rozklepání a rozvrzání interieru.

Doufám,že ještě chvíli vydrží výfuk a tlumiče jsou opět docela na hranici a byly vyměněny originály. Pomalu se přehoupnu přes hranici 160000km a auto je zralé pro mladého divocha, který ho pošle někam do stromu.

Závady a opravy na autě

Okamžitě po koupi vozu jsem udělal kompletní prohlídku. Musel jsem vyměnit tlumiče, brzdové destičky a dokonce i kotouče.

Nutná byla výměna předních kulových čepů. Preventivně jsem přehodil rozvodový řemen výměna oleje, filtrů a běžná ůdržba.

Jezdím poměrně hodně a je třeba výměna výfuku. Malé potíže, ale přece jen s teplotním čidlem, které bylo potřeba vyměnit cca ve 120 000 km.
<
Přejít na standardní verzi stránky »