Škoda Favorit 135 Lux
“Horší auto jsem neměl!”
- Rok výroby: 1991
- Typ motoru: 1.3 benzín
- Stav km při koupi: 70 000 km
- Stav km nyní: 180 000 km
- Způsob řazení: manuál
- Průměrná spotřeba: 8 l/100 km
Hodnocení a zkušenosti s autem
Škoda Favorit není dobré auto, snad jen motor. Jízdní výkony jsou odpovídající potřebám běžného člověka (nákup, do zaměstnání, na výlet, na dovolenou), ale nikoho neoslní. Při vysokých rychlostech (130 km/h) je hluk nesnesitelný. Vše uvnitř rachotí a klepe se, zejména při jízdě přes nerovnosti.
Jízdní vlastnosti celkem ujdou, pokud nejezdíte po větších nerovnostech. V těchto podmínkách prokáže lepší službu Škoda 120. V zimě si přední pohon nemůžu vynachválit. U zadního pohonu mě několikrát vyděsil nečekaný smyk při jízdě do kopce po kluzké vozovce.
Na obhajobu této Škodovky musím říct, že první majitel jí nevěnoval žádnou péči, byla neodborně opravovaná, jezdila v nejtěžších možných podmínkách a bylo s ní hrubě zacházeno.
Závady a opravy na autě
Tento automobil měl snad již všechny poruchy, které mohou nastat. Jediné co je na něm opravdu spolehlivé je klikový mechanismus motoru. Po ujetí přibližně 100000 km se Favorit začal doslova sypat.
Vyměněno na něm bylo toto:
1) přední i zadní tlumiče (tekly)
2) spouštěč
3) snímač tlaku oleje
4) termostat
5) spínač zpětných světlometů (2x)
6) brzdové kotouče + destičky
7) ložisko v předním kole
8) volant
9) všechny žárovky kontrolek
10) zadní pružiny
11) výfuk (2x)
12) plovák karburátoru
13) elektronické zapalování (2x, odešlo po mytí)
14) rozvodová kola a řetěz
15) brzdové válečky a čelisti zadních kol
16) brzdové a palivové potrubí
17) kličky všech dveří (vnitřní)
18) všechna těsnění na motoru
19) sedačky (oprava svářením, úplně rozlámané)
20) čidlo ventilátoru na chladiči
21) hadice na chladící kapalinu
22) ramena nápravy
23) homokinetické klouby + manžety
24) táhlo řazení + prachovka
25) kulové čepy řízení
26) další věci, na které si teď nevzpomenu.
Ještě že jsou náhradní díly poměrně levné a snadno dostupné.
Auto je již natolik zkorodované, že brzy již nebude způsobilé provozu. Jsou pryč podlahy, prahy, dveře, střecha, blatníky, podběhy a vážně zasažené nosné části karoserie, která při jízdě po nerovnostech vrže a praská.