Hodnocení a zkušenosti s autem
Koupil jsem ho právě proto, že většina lidí pochvaluje kvalitu vozu a myslel jsem, že právě kvalita mi vynahradí jeho nepřitažlivost.
Zpracování je opravdu na úrovni, obzvlášť je to vidět a cítit v interieru: nic nevrže, podvozek a motor jsou dobře odhlučněné. Je ale spousta vozů jiných značek, které na tom, při nejmenším, nejsou hůř. A taky je spousta vozů, které jsou na tom mnohem lépe po designové a technické stránce.
Osobně mám rád práci evropských automobilových designerů z osmdesátých let. V případě se Saabem 9000 z r.v. 1989 po 1991 to ale neplatí. Osklivější je jenom Citroen BX. Jakoby v případech těchto dvou aut jejich tvůrcům dali za úkol vymyslet nejhranatější auto všech dob.
Řídí se to auto bezpečně jenom pokud nemusíte jet rychle a čas od času zatáčet. Auto se nedrží na silnici a je nejisté v zatáčkách. Podobá se Oplu Asconě. Podvozek je hrůzou pro ty, kteří preferují sportovnějši styl jízdy a nebezpečný pro ty, kteří nejsou moc zkušenými řidici. Silnější motor to prostě nepotřebuje.
V mém případě se problémy vyskytli s automatickou převodovkou: ve značkovém servisu ji umí jenom vyměnit za novou, která stojí zhruba 180 000, v "garáži" mi to vyšlo na 25 000, ale trvalo to půlroku. Přestal fungovat systém vyhřívání sedaček. ABS začalo fungovat jenom občasně. Hodina v servisu tenkrát (před ctyřmi lety) stála 750,- bez DPH a ne 250,- jak ve své recenze uvadí jeden ze scastných majitelů. Musím ale dodat, že se tyto závady vyskytují na všech luxusních značkách a, že se asi nějaký ten bezvadný Saab určitě existuje.
Největší radost mi to auto udělalo, když jsem se ho zbavil, ikdyž bych možná jednou, až mi bude přes sedmdesát, nebude mi záležet na tom jak vypadám a pokud mi to auto nabídnou za symbolickou cenu, ta ho zase koupím.