Zavřít recenzi

Škoda 100

“”
  • Rok výroby: 1972 
  • Typ motoru: 0,998 
  • Stav km při koupi: 92 000 km 
  • Stav km nyní: 120 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Průměrná spotřeba: 9 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

5
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

0
 

Provozní náklady

0
 

Náhradní díly

9
 
Hodnocení celkem 7.7
Takhle staré vozidlo vyžaduje jistou údržbu. Karosérii lze snadno vyvařovat, ale je třeba vystříkávat dutiny. Pokud se nemění brzdová kapalina, reznou trubičky i zevnitř.
U tohoto vozidla upadává zadní kolo, příčinou je doraz u kuželu, na který se nasazuje. Je třeba vzít brusku a náboj bubnu zkrátit (někdy až o 2mm), protože právě pokus o řešení utažením matice vede k upadnutí kola - šroub se neutrhne odstředivou silou v zatáčce, ale přílišným dotažením.

Je třeba čistit karburátor, lít do benzínu kapku lihu (občas) a měřit, jestli kabely ke svíčkám vedou - odpor musí být pod cca 20k ohmů, ale lze je opravit např. zapíchnutím špendlíku (dočasně). Při této údržbě a oleji nad rysku chytne za každého počasí. Doporučuji dokoupit startovací kliku pro případ slabší baterky.

Letním pneumatikám se vzorkem OR6 se na sněhu nic nevyrovná, vyjede každý kopec. Špatné topení - obtížně odmlžuje přední sklo.

Závady a opravy na autě

Koupil jsem jej po požáru, který způsobila vypadlá hadička od benzínového čerpadla, která pak stříká benzín rovnou na dynamo. Za 1500 v roce 1987 (tehdy desetina obvyklé ceny pro tento druh vozidla).

Problémy se zámky u dveří, koroze.
Rezne karosérie, uživatel tohoto vozu si jej musí umět sám vyvařit.
Horší je, že reznou brzdové válečky u přední brzdy a paraboly reflektorů. Možná mají životnost do 30 let.
Odešel rozdělovač a u kolečka 2. převodového stupně se ulámaly zoubky u zubové spojky.
<
Přejít na standardní verzi stránky »