Zavřít recenzi

Citroën Saxo 1.1 Athena 3D

“Průměrná karosérie s vynikajícím motorem.”
  • Rok výroby: 1998 
  • Typ motoru: 1.1 benzín 
  • Stav km při koupi: 24 000 km 
  • Stav km nyní: 65 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Průměrná spotřeba: 5,3 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

5
 

Komfort

0
 

Provozní náklady

0
 

Náhradní díly

5
 
Hodnocení celkem 6.3
Motor:

Zvěsti o jeho úspornosti jsou pravdivé (průměr cca 5 - 5,8 l/100 km), na dálnici si bez problémů poradí s dlouhodobou cestovní rychlostí 140 - 160 km/h (na cestě do Chorvatska prakticky neustále), a maximální mnou dosahovaná rychlost je 185 km/h, což však už moc nedoporučuji. V této rychlosti je již příliš poznat, že karosérie je stavěná na rychlosti do 160 km/h. Co se spolehlivosti týče - nemám jedinnou výtku, nicméně jsem na spolehlivost zvyklý už z fiatů.

Jízdní vlastnosti:

V porovnání s předchozím autem (Fiat Panda 0.9, r.v. 1985), jež bylo již prakticky bez funkčních tlumičů, tak přesto nic - moc. Saxu chybí fiaťácké držení stopy za jakýchkoliv podmínek a stačí vlhko (o náledí a sněhu ani nemluvě) a zadní náprava si uskakuje jak chce a Saxo se mění na nevyzpytatelného diblíka.
Manévrování ve městě i pohodlí při jízdě (i na dálnici) jsou však výborné.

Karosérie:

Vlastním třídveřové provedení, což znamená špatný přístup k zadním sedadlům, kde je navíc velice málo místa pro nohy. Zavazadelník OK, avšak díky sklonu zadní části automobilu jej nelze využít až ke stropu. Výsledky crashtestů jsou také spíše katastrofa, nezbývá než doufat, že oba airbagy co auto má jsou funkční.

Pozor na bourané kusy. Náš je svařován ze 2 aut, přičemž nám bylo řečeno, že byl pouze bouraný zboku.

Závady a opravy na autě

Bez závažnějších poruch, začínají však "slepnout" přední světlomety.
<
Přejít na standardní verzi stránky »