Citroën BX 19 RI Break
“Past na blbce.”
- Rok výroby: 1998
- Typ motoru: 1900 benzín
- Stav km při koupi: 111 000 km
- Stav km nyní: 155 000 km
- Způsob řazení: manuál
- Průměrná spotřeba: 7,5 - 9 l/100 km
Hodnocení a zkušenosti s autem
Auto v jádru nebylo špatné. Vynikající a spolehlivý motor, dobrý podvozek, prostoru v kombíku na rozdávání, solidní antikorozní úprava, elegentní design... Příšerné řazení, ale to Francouzi neumí dodnes.
Nicméně velké a neustále se opakující maličkosti mne doháněly až k slzám. Lecos jsem se na autě naučil, i když jsem od inkoustu. Nakonec jsem pochopil , že citroen s hydropneumatickým podvozkem je jen pro fandy značky - i když vím o řadě bxářů, kteří jezdili bez problémů.
Závady a opravy na autě
Na toho citroena nikdy nezapomenu. Auto jsem si před lety odvezl z autobazaru. Sedm let starý vůz, poměrně málo jetý, za slušnou cenu, i když mírně ťuklý nárazník a A sloupek. Při první cestě na víkendovou chalupu jsem nenastartoval - špatná baterka. Při druhé cestě upadl konec výfuku. Při třetí se vůz nezvedl - a pod ním vznikala louže zelené hydraulické kapaliny.
Těch závad jsem za pět a půl roku užil nepočítaně. Nejhorší bylo prasklé potrubí hydrauliky (opakovaně), ale i kvůli prasklé páčce spojky nebo vypadlému táhlu řazení jsem několikrát nedojel.
O drobnostech jako uklepaný kontakt od lambdy ani nemluvím. Vrazil jsem do auta spoustu peněz a několikrát se ho pokoušel prodat. Nakonec jsem se ho zbavil hluboko pod cenou.