Zavřít recenzi

Citroën Xsara SX Exclusive

“Xsara je pohodlné rodinný auto, s přijemným vzhledem i jízdními vlastnostmi a výhodou, že není moc lákavá pro zlodeje.”
  • Rok výroby: 1998 
  • Typ motoru: 1.8i 16V benzín 
  • Stav km při koupi: 98 000 km 
  • Stav km nyní: 122 000 km 
  • Způsob řazení: automat 
  • Průměrná spotřeba: 7,6 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

0
 

Provozní náklady

0
 

Náhradní díly

5
 
Hodnocení celkem 7.7
Xsara jako taková je pěkné auto, s velmi hezkým interiérem.
Na přistrojové dosce jsou použity kvalitní materiály, vše je umísteno systematicky na dosah ruky, len otevírání oken je rěšeno trochu netradične - spínač není totiž na dveřích, ale středovém panelu - co je však pro ty, kteří řídí levou rukou výhodneší a bezpečnejší - tak bych to nebral jako nedostatek.

Pochvalu si zasloží semišové sedačky - jsou příjemné na dotek a pěkne hrejou.
Ve výbavě Exlusive (kde se nachází autom. klíma, 4x okna + zrcátka v elektrice, ABS, 4x airbag, rádio s CD-měničem a 6 repr., dešťový senzor, elektróny) mi nic dalšího neschází.

Auto s motorem 1.8i 16V má príjemnou dynamiku, motor třeba hlavne pochválit, že i navzdory tomu, že má 16V, tak má níž položený kroutící moment a bere už se od 1700ot/min., tak není problém řadit 5. už i při 60km/h. Výkon motoru však začíná o sobě dávat znát, překročí-li ručička otáčkoměru 3000ot./min. a stoupá až k povoleným 6250 ot./min.
Co se týče spotřeby, tak neříkám, že jsem nezajezdil i za 6,9 litru, ale při normální jízdě třeba počítat min. s 7,5 - 8 litrú na 100km.
(P.S. Podotýkám, že jde motor 1.8i 16V!!!, nebo hodně lidem se to zdá moc a zařadí auto mezi "žráče", přitom sami chcou koupit Xsaru 1.4i - kterých je u nás nejvíc a ta by měla mít spotřebu o neco menší. Ale většinou, to co říka soused, nebo kamarád, že jemu jezdí benzínové auto za 5 litrú většinou není pravda...)

V řízení je přesné, má super posilovač s velkým účinkem pro jednoduché parkování. Vozidlo má zadní nápravu nejen nezávisle odpruženou, ale má i samostane natáčející proti směru jízdy. Třeba si na to trochu zvyknout, nebo ten, kdo jezdil s autem s tuhými nápravami, bude mít pocit, že autu ujíždí "zadek" resp. že je přetáčivé. (výhoda natáčecí nápravy je, že eliminuje nedotáčivost vozu tím, že ho natáčí do směru jízdy).

Podvozek je nalazen příjemně, není ani tvrdý, ani moc měkký (jako je Citroenu automaticky připisován). Takže se dá jet Xsarou dost svižně, no třeba zas počítat, že spíš stavěná jako rodinné auto. Xsara naštěstí má normální tlumiče a pérování a nemá hydraulický systém, jaký měli jiné modely Citroen (ten je totiž hodně náročný na údržbu a opravy, a taky pokleknuté auto ráno na parkovišti se mi osobne moc nelíbí).

Brzdy má 1.8i 16V kotoučové na všech kolech, mají hodně silný posilovač, takže tlak na padál je minimální. Výhodou je i ABS, které funguje normálně a spolehlivě.

Převodovka je jedna z mála věcí, na kterou bych měl nějaké výhrady - né, žeby byla nějak výrazně zlá, ale oproti VW - koncernu je zařazování hlučnejší a tuhší. Stejně je to i s pedálem spojky - to jsou věci, na ktéré si člověk hned zvykne a ani mu to nepřide, ale když přesedne např. z Fábie, tak je to znát.

Prostoru v kabině, i na zadních sedadlech je dost, kufr je dost velký a hlavně rovný - náhradní kolo je totiž zespodu auta (co je dobré, nebo když dostanete defekt, tak nemusíte vyhazovat celý kufr, ale když zrovna prší a vy jedete oblečeni na svadbu, tak bych ho vytahovat teda nechtěl...)
Velmi příjemně je dělané větrání a automatická klimatizace, při které si nastavíte teplotu a víc se nemusíte starat.

A hlavně co chci zdúraznit, co je možná to nej na celém aute co mě oslovilo a v čem porazilo všechny ostatní je topení!!!
Xsara s motorem 1.8i 16V (možná, že kvuli němu - velkému) topí fakt, když to přeženu fakt skoro hned po nastartování!!! (to třeba vyzkoušet).

Kdybych měl Xsaru porovnat s Fábií, Oktávií, Astrou či Bravou atd., tak jediný v čem je trošku horší je přěvodovka (tu má Fabie lepší).
No určitě má Xsara z nich nejlepší interiér lepší brzdy, servo a bezkonkurenčí topení.

Závady a opravy na autě

Za něco víc něž dva roky, co auto mám, tak se jiné výraznejší závady neukázali, až na to, že mi odešel zapalovací modul (integrovaná indukční soustava nahrazujúcí indukčku, rozdelovač a kabely). Zapalovací modul, i když byla vadná jen 1 zo dvou cívek, se musel vyměnit celý, což stálo kolem 7.000 Kč.
Ale mimo trochu už horšího výfukového potrubí auto je vcelku v pořádku.

Neříkám, že si občas nevyžádá nejakou údržbu, či investici, ale zatím nás vždy spolehlivě dovezlo tak, kam jsme potřebovali.
(P.S.Svědčí o tom i to, že, kromě originálního klíče na kola, nemám strach v kufru nevozit žádné nářadí, ani lano).
<
Přejít na standardní verzi stránky »