Hodnocení a zkušenosti s autem
Prostorné auto s velkou užitnou hodnotou v porovnání s cenou. Bohužel však poněkud pokulhává ve spolehlivosti. S mým předchozím autem "japoncem" se v tomto směru nemůže srovnávat. Výkon motoru je velmi dobrý a slušné akcelerace lze díky turbu dosáhnout již kolem 2000 ot/min. Ani při plně naloženém autě neztrácí motor výrazně na živosti.
Spotřeba je rozumná i při svižné jízdě, ta počítačem naměřená je ale trochu nižší než skutečná. Měření je totiž zkreslené když auto stojí (např. na semaforu) a měří jen spotřebu za čas.
Karoserie je OK a měla by vydržet, je pozinkovaná, ani na podlaze a podvozku nejsou žádné stopy po začínající korozi. Interiér je decentní, ve srovnání s Fábií méně laciných plastů, více kvalitních materiálů(jen plasty na spodní straně přístrojovky a madla a ovladače na dveřích zaslouží kritiku) Praktická je loketní opěrka. Výbava auta ve verzi SLX je postačující, za příplatek je tu ještě tempomat (jezdím po poloprázdné D5 Plzeň-Rozvadov a dál A6 do Norimberku, takže tempomat užívám) "Sound" od Grundig jsem vymontoval okamžitě a nahradil ho MP3 od Pionner-kazeťák už se fakt nenosí.
Podvozek dobře polyká nerovnosti, auto s přehledem drží stopu ale v zatáčkách se dost naklání. Na vinně je především, pro toto auto s výkonem 150 PS nevhodný rozměr pneumatik 195/65 a 15ti-palcová kola. Jinak jsem ale "vcelku" spokojen, celkový dojem kazí jen VW-technika, která občas vypoví službu. Možná je to i tím, že tato verze motoru, stejně jako kotoučové brzdy na všech kolech u škodovky v roce 1999 teprve začínaly a chyběly zkušenosti s technikou, kterou najdete i v Golfech, Passatech, a trojkách i čtyřkách nebo v nových Seatech.