Mazda RX-8 RX8
“Dobré sportovně laděné auto.”
- Rok výroby: 2004
- Typ motoru: 1.3benzín
- Stav km při koupi: 0 km
- Stav km nyní: 20 000 km
- Způsob řazení: manuál
- Průměrná spotřeba: 15,5 l/100 km
Hodnocení a zkušenosti s autem
Auto Mazda RX8 je dobré sportovní auto, které je jedno z mála pro 4 osoby. Spotřeba automobilu dálnice a město - nedostal jsem se pod 15 l/100km.
Za 20 000 tis.km nutno dolít 5,7 litru oleje do motoru. Chybí v něm seriové vyhřívaní sedadel. Pravé sedadlo spolujezdce má rychlé vyklopení pro zadní cestující, kdežto sedalo řidiče se musí sklopit ručním otáčením rukojeti, což je strašné.
Kromě velkého zápachu ze spálené spojky a pár drobností po 20 000km nevykazuje jiné závady. Dle mého názoru je to auto na volné chvíle pro sportovnější řidiče - spíše řidičky.
Závady a opravy na autě
Mazda RX8 je po první garační prohlídce kde mi zdělili, že je v pořádku ale myslím si, že má několik vad.
Po 3 000km jsem reklamoval na autě zápach od spojkové lamely - v autorizovaném servisu mi řekli, že se mi vypaluje nové spojkové obložení a že auto má velký výkon.
Tato vada se projevuje při jízdě v kolonách na dálnici nebo ve městě a při couvání smrad ze spojky je čím dál tím větší. Při gar.p mi řekli, že importér o tomto ví a že je to daň za velké otáčky a výkon motoru převáděný přes spojku na převodovku.
Další závada se objevila - při otočení klíčku nefunguje ovládání autorádia a nerozsvítí se červené podsvícení. Toto přestane novým vypnutím a zapnutím klíčku v zapalování. Servis na nic nepřišel, protože tato závada se projevuje tak 1 za dvacet nastartování. Prodejce neupozorňuje na nutnost koupení zímních pneumatik s 17ti palcovými ráfky. 18ti palcové pneumatiky jsem na Mazdu v Čr těžko sháněl a byly pouze na objednávku i v Něměcku.