Hodnocení a zkušenosti s autem
Výbava:
Picanto 1,0 EX v oranžové metalíze mám od 13.9.04 (objednával jsem 30.5.), cena 270 t.: ABS+EBD a kotouče na všech kolech, posilovač řízení, centrál, tónovaná skla, přední mlhovky, nástavce prahů + střešní spojler, přední okna v elektrice, výškově stavitelný volant, elektrony, rádio s CD Sony a pouzdro na brýle :o).
Spotřeba:
Aktuálně najeto cca 3500 km, spotřeba město kolem 6 litrů, okresky něco nad 5 litrů - jezdím sám nebo ve dvou. Jako u všech malých motorů záleží na stylu jízdy, stovkou po dálnici se dostanu až ke 4, pokud se snažím držet 130, jde spotřeba k 7 litrům. Nectností jsou brzdové destičky zadních kol, které pískají, dokud se nezahřejí.
Motor:
Zajetý motor se chytí v cca 1500 ot., kolem 2000 ožívá a plynule táhne až k max. výkonu (omezovač při 6300 ot.). Pochopitelně to není žádné dělo, ale právě ten rovnoměrný zátah příjemně překvapí. Pokud otáčky držíte mezi 2000-3000 tisíci, je to uvnitř velmi tiché auto - převody jsou dlouhé, na 5 točí ve 100 2700 ot. a ve 160 jen 4800 ot !!! Takže při předjíždění nutno téměř vždy podřadit.
Co se týče životnosti motoru, nejsem zase až takový optimista: nové auto je velmi lenošné a zajížděním viditelně ožívá - což je jev známý z motorů starších ročníků. Moderní "tvrdé" motory se zajíždějí vlastně po celou svoji životnost, takže zmíněný efekt není tak znát. Doporučení: důsledně zajíždějte! Dobře zajeté je schopno dosáhnout podle rychloměru 170 (1,0) resp. přes 180 km/h (1,1) Odchylka rychloměru při 100km/h + 7,0% (měřeno dle dálniční kilometráže)
Nevýhodou značky obecně je cena ND. Paradoxně je levněji u Hyundaie,
počínaje třeba popelníkem, přes tlačítko mlhových světlometů, olejový filtr až po hlavu válců 1.1 (vše je stejné). Na vaně je dokonce pouze logo Hyundai.
Auto mě málem minulo, už jsem téměř bral Matize v plné výbavě. Zkušební jízdu jsem absolvoval v Matizu, Mikře, Yarisu, Pandě a na poslední chvíli v Picantu, vše pochopitelně litr. Jednoznačně nejlepší dojem jsem měl z Yarise, jenže 350 t. se mi zdálo moc (dnes - leden 2005 - je ale vše jinak: Yaris má za dveřmi nástupce, takže šel dolů). Picanto bych dal na druhé místo s Pandou, ta se mi však nelíbí, a zatímco Korejci jdou stále nahoru, s italskou (resp. polskou) kvalitou je to jako na houpačce. Mikra byla zase nepříjemně hlučná.
Potěší, že na vás maminy koukají s otevřenou papulí, zamrzí horší cena při prodeji ojetého.
Řekl bych však, že 5/2004 za ty peníze nic srovnatelného nebylo.