Alfa Romeo 155 2.5 V6
“Alfou tam a vlakem zpátky.”
- Rok výroby: 1992
- Typ motoru: 2.5 V6 benzín
- Stav km při koupi: 161 000 km
- Stav km nyní: 199 700 km
- Způsob řazení: manuál
- Průměrná spotřeba: 9 - 11 l/100 km
Hodnocení a zkušenosti s autem
Na první pohled snad pro někoho hezké auto, po 100 - 150 tis. km na šrotiště s tím, nevyplatí se to opravovat, ani se to nedá pořádně prodat. Kombinace Alfa - dvaapůllitr je pro solidní autobazary nesmyslný obchod. Jednou jsem stál asi měsíc - v létě, Ital prý v létě nedělá a ani ND nedodává !? Doporučuju k Alfě koupit aspoň Favorita nebo Babettu, ať jste pojízdní.
Pokud jde o svezení, nic moc, kecy o tuhém odpružení jako důvodu, proč vevnitř a od podvozku všechno vrže a tluče neberu, je to typický odfláknutá italská práce, nahoře huj, dole fuj. Prakticky se s tím nedá pořádně jezdit po našich cestách, vadí tomu každá nerovnost, a můžete se snažit díry i záplaty objíždět jak chcete, stejně to nepomůže, budete pravidelně měnit přední ramena a silentbloky okolo toho (u stabilizátoru), po jedné sezoně jste tam, kde na počátku. Na to, že to má konstrukční rychlost 215 v hodině, brzdy v podstatě nebrzdí.
Naposledy jsem měnil zadní ramena, postavení (odklon)zadních kol bylo strašné. Závad bylo toho víc. Za poslední 4 roky jsem jezdil od servisu do servisu, a platil, a platil. Plastové prahy chycené na 9 špuntech je taky Italská pečlivost sama, pokud máte dítě, při vystupování špunty a plasty vyskakují, totéž se občas stane na zvedáku. Jakmile se jedno opravilo, vysypaly se další dvě věci, nekonečný kolotoč.
Závady a opravy na autě
Mělo spoustu poruch, ačkoli při koupi vypadalo vcelku vpořádku. Je otázkou, co s tím předchozí majitel a jeho servismen před prodejem provedli.
Nejdříve začaly třískat ventily, nešlo o seřízení, vačky byly sjeté, musely se vyměnit, kalíšky pod vačkama vyjeté (až 0,3 mm), musely se koupit nové.
Dveře řidiče jsou vychozené, zavírají se špatně, přesto, že podvakráte byly seřizovány, když auto postavíte mimo absolutní rovinu, není dobré se pokoušet je vůbec zavírat je lepší najít rovnější místo. Asi od prvopočátku, od výroby, teklo šroubení olejového chladiče, opracování styčných ploch protikusů Ital nezvlád, dalo se to opravit, po česku, a funguje.
V zimě nejde před zahřátím motoru řadit první a druhý převodový stupeň, ani po zahřádí nic moc, na křižovatce neodřadíte rychleji než vedle stojící Fabie, koupit nová táhla řazení se mi zatím nechce.
Asi před rokem, při volnoběhu, začal klepat jeden šálek na klice, banalita, mimo to, že to byly další výdaje. Následovalo uvolnění řemenice vodního čerpala, na kteroužto závadu "nemohli" přijít ani automechanici, kteří prý Alfy dělají, musel jsem na to přijít sám.
Olejový napínák řemenu se musí taky aspoň 1x do roka opravit, nenapíná a teče.