Toyota Celica 2.0 GTi
“Pokud sporťák, tak Toyotu Celicu nebo Mitsubishi 3000GT.”
- Rok výroby: 1990
- Typ motoru: 1998
- Stav km při koupi: 120 000 km
- Stav km nyní: 165 000 km
- Způsob řazení: manuál
- Status vozu při koupi:
- Jak dlouho auto používáte?
5 let
- Průměrná spotřeba: 9,5 l/100 km
Hodnocení a zkušenosti s autem
Po drobných úpravách (s rameny zadní nápravy jsem vyměnil i tlumiče (nastavitelná tvrdost) a stabilizátory, komplet brzdy, komplet výfuk od parohů, vyleštil sání motoru, koupil pořádné pneu) jsem dostal spolehlivý sporťák, s výborným chováním na silnici, se super akcelerací a pohodlný pro delší cesty.
Jedinou nevýhodou je vyšší spotřeba ( dá se jezdit za 8l/100, ale pokud si jízdu užíváte, je to tak okolo 9,5l/100, při pořádných forsážích okolo 12l/100), vysokootáčkový motor (3S-GE s řídíci jednotkou YAMAHA) je třeba držet nad 3000 ot/min pro rychlou odezvu plynového pedálu.
Když to shrnu:
-super akcelerace
-pohodlná, prostorná, bezpečná a spolehlivá
-krásná, srdeční záležitost
Závady a opravy na autě
Dost záleží na tom od koho Celicu koupite, většinou koupíte "vyhoněnej pelech", do kterého je potom třeba investovat něco peněz. Přesto jsem byl překvapen, jaké zacházení snesla od předchozích majitelů, a přesto byla stále spolehlivá.
V mém případě, kromě rozvodového řemene v motoru, byly všechny díly, co jsem měnil, původní z výroby.
Nejnutnější bylo vyměnit ramena zadní nápravy, které si na českých "tankodromech" vytrpěly svoje a odešly do věčných lovišť, a obložení ruční brzdy, baterii a regulátor v alternátoru.