Hodnocení a zkušenosti s autem
Koupil jsem si si toto starší auto, protože jsem vlastnil Chrysler LeBaron GTS a tím jsem byl přímo nadšen.
Bohužel asi naposledy v životě.
Tedy v porovnání s tímto, o deset let starším autem, jsem byl Stratusem dost zklamaný.
Po technické stránce mu nelze nic vytknout.
Brzdy perfektní.
V zimě výborně topí, klimatizace bez problémů.
Řízení, včetně serva je plynulé a auto výborně drží stopu i na nerovné vozovce.
ABS a airbag je dnes samozřejmostí.
Nedostatky jsou v dílenském zpracování. Tento vůz, asi jako dnes většina, je vysoce spotřební zboží - spotřebovat a zahodit.
Nedostatky:
Velmi rychle začíná koroze.
Příliš hlučný podvozek.
Málo dynamický motor ( 2000 ccm ).
Laciný interiér, o kufru ani nemluvě.
Je potřeba si uvědomit, že pořizovací hodnota nového vozu se pohybovala někde nad hranicí 700 000 kč a nemůžememe ho tedy srovnávat například z felicií.
Koroze, dle mého názoru začíná příliš brzy, především v lemech kapoty a zadních dveří, ale i víku zavazadlového prostoru. Nyní, tedy asi po osmi letech, je patrná i vně - víko motoru, spodní roh zadního okna. Lze usuzovat, že se nejedná o zinkovanou karoserii.
Dvoulitrový motor neposkytuje autu příliš dynamiky. Dostatečný výkon podává asi od 4000 otáček a to dává o sobě hodně, až nepříjemně vědět.
Podvozek je na můj vkus příliš tvrdý a často " vymete " kdejakou díru.
Tady je potřeba si dát pozor na příliš opotřebené spodní rejdové čepy předních kol. Zvláštní konstrukce přední nápravy, kdy pružiny a tlumiče jsou ukotveny do ramen, způsobuje, že celá váha vozu spočívá na výše zmíněných čepech a vůz na nich přímo visí. Doufám, že konstruktéři s tímto faktem počítali a velmi dobře je dimenzovali. Pokud tedy zjistíte vůli ve svislé rovině na předním kole, neváhejte a navštivte servis. Možná se tam zítra potkáme. Dnes jsem opět "protáhl" jednu díru po zimě a asi to byla poslední kterou si to nechalo líbit. Řekl bych, že ani nebyla tak hluboká, cca 8 cm, ale rána jako z kanónu.
Další problém je spojovací rameno horního a spodního čepu, které doslova čistí bláto s pneumatik a díky kterému v zimě nenasadíte řetězy.
Lze to však vyřešit použitím užších pneumatik 185, které jsou povoleny.
Celkově je na podvozku použito více čepů a silenbloků, tedy především na zadní nápravě, které vržou a vržou ať stříkáte kamkoliv.
Nikdy jsem nebyl zvyklý olej dolévat a překvapilo mě, že tomuto motoru přímo chutná - asi 1l na 4000 km.
Zavazadlovámu prostoru už nikdo žádnou pozornost nevěnoval. Víko bez polstrování, odpadávající koberce, nekryté reproduktory. Kromě objemu, pohled nedává tušit, že se díváte do útrob vozu vyšší střední třídy.
Shrnutí:
Tvarově velmi pěkné, spolehlivé a snad i bezpečné auto s omezenou životností. Nedostatky připisuji faktu, že se nejedná přímo o výrobek automobilky Chrysler, pod kterým je v Evropě prodáván, ale o produkt skupiny Dodge. Stejný vůz z produkce Chrysler nese v USA název Cirrus.