Zavřít recenzi

Ford Mondeo combi

“Velmi prostorný.”
  • Rok výroby: 1999 
  • Typ motoru: 2.l/Zetec 
  • Stav km při koupi: 137 000 km 
  • Stav km nyní: 214 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 2 roky
  • Průměrná spotřeba: 8,5 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

6
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

5
 

Provozní náklady

6
 

Náhradní díly

7
 
Hodnocení celkem 6.4
Vzhledově se mi především provedení combi velice líbí a další auto s tak prostorným, přístupným a skladným "kufrem" už asi vlasnit nebudu. Na tak velké auto má Mondeo rovněž velmi slušné jízdní vlastnosti. Tím bohužel z mého pohledu výčet předností končí. Auto mě zklamalo především:

- jizdním komfortem. Především když obuji letní 16" nízkoprofilovky na litých discích (auto jsem s nimi koupil tak proč je tam nedat) mám na dálnici strach o zubní plomby. Navíc posilovač není zrovna předimenzovaný a přezutí na širší letní gumy je znát i na ovládacích silách na volantu.

- brzdy (ventilované kotouče vpředu i vzadu) jsou na tak těžké auto (přes 1400kg pohotovost. hmotnost) slabý průměr. Podle mě jsou poddimenzované především přední kotouče - když to srovnávám s ostatními auty podobné kategorie, je jejich průměr malý.

- málo výkonný motor. Kupoval jsem si "dvoulitr" s tím, že se trochu svezu, ale skoro 100kW vypadá jinak.

- křehké nárazníky. Bydlím ve středu města, kde se nevyhnu tomu, že se sem tam o nějaké auto musím "opřít". Nejsem žádný "raubíř" ale s Mondeem musí být člověk móóc opatrný, jinak hrozý prasknutí nárazníku. Už se nedivím tomu, že každé druhé Mondeo jezdí s prasklým nárazníkem (naštěstí ND z druhovýroby není drahý, cca 3000Kč - bez laku)


Když to shrnu, jedna z mála věcí, která mě u Forda ještě drží je fandovství lidí, kteří se sdružují ve Ford Mondeo Clubu a kteří vytvořili velice pěkné webové stránky, kde se dělí o své zkušenosti, jsou zde rady pro různé opravy, ceny ND atd ...

Závady a opravy na autě

Slabinou jsou polosy - jednu jsem měnil celou, u druhé vnější kloub. Bohužel i repasovaná (u Forda) žádná láce (tuším, že kolem 7000Kč).

Výfuk také zrovna moc nevydržel - měnil jsem jej po necelých 5 letech.

Auto má v podstatě průběžne problémy s vybracemi, které se od kol přenášejí až do volantu. Příčiny bývají různé - výše uvedené poloosy, tzv. "kosti" stabilizátorů (vpředu i vzadu, ale to je asi bolest všech aut s tímto konstr. řešením), silentbloky spodních ramen - to vše již bylo měněno.

Vzhledem k počtu km, které najezdím byly samozřejmě měněny kotouče, destičky, spojka - to beru jako spotřební materiál.
<
Přejít na standardní verzi stránky »