Hodnocení a zkušenosti s autem
Autíčko je super. Zatím zajíždím, na tachometru cca 400km.
Turbo se probudí někde okolo 2500 ot/min a drží někam do 3500, pak už vadne.
Brzdy výborné, mají čitelný nástup a výbornou účinnost.
Díky gumám Kumho 185/60 R14 auto pěkně sedí a pěkně jede. Všiml jsem si, že auto má plastové podběhy-výborná věc, kamínky neodletují do karoserie=plechu.
Palubní počítač ukazuje vždy celkem ujeté KM a k tomu: vnější teplotu vzduchu, průměrnou spotřebu, dojezd na zbytek paliva a najeté km od resetu (trip). Ovládání je dost nepraktické, je to takový ten ovladač na tachometru, kterým se u všech aut nuluje počítadlo.
Auto má zadní stěrač, možné tři volby spínačem vlevo od volantu na palubní desce: stěrač stále sepnut, ostříknutí a setření, cyklovač (5s). Přední stěrače umí jednou setřít, ostříknout a 2x setřít, cyklovač (asi 5 intervalů), pomalu, rychle.
V autě je spousta odkládacích míst-kapsy dveří, vlevo od řidiče na brýle a ještě klidně něco navíc, pod středovým panelem, za řadící pákou a za ruční brzdou (teď je tam vsazena loketní opěrka) a samozřejmě u spolujezdce. U spolujezdce není schránka osvětlena, to zamrzí. Nevejde se tam A4 autoatlas.
Kufr je obrovský a dá se zvětšit sklopením dělených zadních sedadel. V kufru jsou na levé a pravé straně háčky na tačky. Praktické je pouzdro originál Hyundai na trojúhelník, lékárničku, lano a žárovky, které má na sobě našitou hrubou část (háčky) suchého zipu, takže drží pevně na koberečku a nikam necestuje.
Zrcátla jsou v elektrice a jsou elektricky vyhřívána, spínáno spínačem vyhřívání zadního skla. Tento spínač se po 20 minutách samočinně vypne (výborné když na něj zapomenete, nebude vám to žrát proud a tím i palivo.
V interiér vozidla pěkně svítí, tak akorát. Kupodivu nesvítí (a prý ani nemají svítit, že to není závada, ale takhle to je) ovladače: zrcátek, zamykání ovládání oken spolujezdců a šoupátko ovládání církulace vzduchu (vnitřní/vnější).
Palubní hodiny jsou uprostřed palubní desky a je na ně dobře vidět a jsou dobře čitelné.
Nezvyklé je, že pokud spolujezdcům zablokujete ovládání oken, nemůžete jejich okna sami ovládat.
Oproti obrázkům na Hyundaimotor.cz má vůz tyto odlišnosti: boční lišty černé, zrcátka černé, dveře od skel nahoru černé (taková tak ochranná černá fólie), interiérové osvětlení je uprostřed střechy, to u zrcátka tam není, blinkry mají už bílé pozadí a žlutou žárovku, místo žlutého reflektoru a žluté (čiré) žárovky. Auto nemá boční ani zadní odkládací kapsy na předních sedadlech a nemá loketní opěrku (možno dokoupit za 2200 a vypadá jinak než v katalogu-je od výrobce lok. opěrek z M.Boleslavi).
Držák na nápoje (2x) uprostřed palubky je fajn, ale malá 0,5pet lahev je v něm relativně volná a její vršek se opírá za jízdy o rádio.
Výškově nastavitelný volant je fajn, díky posilovači se auto velmi dobře ovládá.
V autě nikde nic nevrže (no ještě aby, když je nové).
Vzadu je místa pro nohy i hlavu akorát, akorát si myslím, že vzadu to ve třech nebude nic moc, ve dvou to bude optimální.
K autu se dají dokoupit ochranné lišty nárazníků, originál 4 kusy za cca 4500, doporučuji se podívat po jiných a koupit si je, auto má lakované nárazníky.
Někdo psal, že auto se v zatáčkách dost naklání-není pravda, naopak mi přijde spíše tvrdší.
S autem jsem spokojený a doporučuji všem. Cena 324tis. + 9tis. metalíza. Alarm zdarma od prodejce. Za ty peníze výborný kup!