Zavřít recenzi

Alfa Romeo 155 Q4

“Velmi povedené auto, ale dost žíznivé.”
  • Rok výroby: 1994 
  • Typ motoru: 2.0 turbo 4x4 
  • Stav km při koupi: 68 400 km 
  • Stav km nyní: 118 500 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 1 rok
  • Průměrná spotřeba: 12 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

1
 

Jízdní vlastnosti

2
 

Komfort

4
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

4
 
Hodnocení celkem 3.8
Po shlédnutí několika vraků v ČR jsem vůz zakoupil "na slepo" přes internetovou dražbu v Italii. Dovoz proběhl po vlastní ose. Při nákupu doloženo: původ, stav (nehavarovaný), pravidelný značkový servis, jediný majitel (dostal k 18. narozeninám a vydržela mu 10 let). Pouze drobné škrábance od parkování. Bez funkčních závad, s novými řemeny a náplněmi. Cena velice rozumná, odhlášení ale trvalo 2 měsíce! Krom oné spojky žádná porucha ani závada.

Motor 2.0 turbo 16v/190 koni je velmi pružný už od nízkých otáček, použitelný rozsah od 2500 do 7000/min. Trvalý pohon všech kol se třemi diferenciály (2 samosvorně ala Integrale) trochu zvyšuje spotřebu oproti stejnému motoru v Deltě Nuova HF zhruba o 2 l. Brzdy mohly být lépe dimenzovány, po namontováni kitu OMP Racing (za cenu originalu) bez výhrad. Velmi tiché a prostorné sportovně-rodinné auto s pomerne velkým kufrem a solidní výbavou (klima, ABS, airbag, central, stav. volant + sedadlo řidiče, determální skla, atd.). Interier v příjemné kombinaci kůze/alcantara.

Po dovozu bez hluku, po čase se české tankodromy projevují typickými pazvuky. Nastavitelná tuhost podvozku umožňuje komfortní rosinnou i sportovní jízdu (v režimu sport ale interier "hraje", což je logické).

Jediná výhrada by směřovala k provozním nákladům = ke spotřebě paliva a je nutno počítat s trochu dražší "spotřebkou".

Jinak auto přesně dle mých představ - spolehlivé, s přesným řízením, dobrým podvozkem, perfektní trakcí a slušnou užitnou hodnotou.

Závady a opravy na autě

Při cca 96.000 km výměna spojky, při 100.000 km v rámci kompletní "stovkové" prohlídky výměna předních ramen (česká sůl těm siletblokům rozhodně nesvědčí). Jinak běžná údržba dle návodu (do níž tím pádem patří i ramena a spojka - předepsaná je alespoň kontrola).
<
Přejít na standardní verzi stránky »