Peugeot 505 2,5 GTD
“Za málo pěněz, neuvěřítelně mnoho muziky.”
- Rok výroby: 1987
- Typ motoru: 2,5 TD / P152B
- Stav km při koupi: 350 000 km
- Stav km nyní: 392 000 km
- Způsob řazení: manuál
- Status vozu při koupi:
- Jak dlouho auto používáte?
1 rok
- Průměrná spotřeba: 7 l/100 km
Hodnocení a zkušenosti s autem
Mé zkušenosti s tímto vozem jsou jen dobré. Je to veliké a pohodné auto. Vůbec nemám strach se s nim vydat někam dál. 505-ka se řídí moc příjemně, v interiéru je příjemné ticho. Hluk se začne projevovat až tak pří 150 km/h.
Na silnici to není žádný lenoch. 2,5 litrový turbo diesel s chladičem stlačeného vzduchu má 77kW a asi 290 Nm je úplně dostačující na to, aby s Vámi třeba dieslová Octavie měla dosti vážné problémy. No přesněji jí prostě ujedete.
Co je ještě kouzelné je spotřeba. Já s 505-kou jezdím od 6,5 - 7,5 l nafty na 100km. Další ohromnou výhodu tohoto vozy mají a to po nástupu nové generace (od 1985) mají pozinkovanou karoserii. Takže koroze i po letech se neprojevuje.
Závady a opravy na autě
Když jsem si tento vůz pořídil jedinou chybu co měl, byla špatná kvalita laku. To z jediného důvodu, paní co s tím vozem jezdila přede mnou ho poslední rok nechala stát po nějakým stromem na zahradě.
Jinak auto je koupené v Německu od zmiňované paní, která byla první majitelka. Pěkné je, že od auta mám i servisní knížku (poslední záznam servisu je na 200 000 km).
Na autě dělám jen běžnou údržbu. Když jsem Peugeta koupil tam na něm byli vyměněny tlumiče, celý výfuk a přední destičky. Já jsem na autě musel vyměnit hlavní brzdový válec, který přestal dělat tlak. Když jsem zjistil, že výměna sada gumiček stoji 1600 kč a po zkušenostech kamarádů moc nevydrží koupil jsem celý válec který jsem sehnal za 1000kč.
Občas zlobí elektroinstalace a to jen v motorovém prostoru. Jde o to že většinou zoxidují kontakty, jsou měděné takže stačí očistit a je po problému