Hodnocení a zkušenosti s autem
91 000 km - levá přední žárovka.
93 000 km-pravá přední žárovka.
100 000 km doplnění kapaliny do klimy. (400kč) (povolený ventil)
U Vecter často odchází palubní displej přibližná cena dle funkcí kolem 3-5 tis kč bez práce. Dále slabina všech oplů - alternátor.
U benzínu častá závada - čidlo otáček vačk. hřídele.
U nafty se může objevit problém s naftovým čerpadlem - "padání nafta" - špatné startování. Dá se vyřešit relativně levnou opravou . Nikoli výměnou drahého čerpadla.
Naftové motory je velice dobré udržovat v čistotě, tzn při výměně oleje měnit i včechny filtry.-olejový, palivový, a vzduchový. Odměnou vám bude počet najetých km bez běžných udržovacích nákladů jako již zmiňované filtry ,olej dále tlumiče pérování, výfuku, kulové klouby, atd. Dle zkušeností najedou
dost km. Avšak vyjímky můžou nastat, jako u každého jiného auta.
2,0 DTi i DTh a také 2,2 DTi mají rozvodový řetěz. Tudíž odpadá výměna rozvodového řemene a kladek a napínáků po asi 80 000 - 90 000 km jako např u pasáta apod. Dobré ale je konrolovat ložisko vodního čerpadla a čerpadlo samo. Protože výsledek "rozpadu" ložiska je stejný jako přetržený řemen. Protože to nejsou 8-mi ventilové motory, následná oprava motoru není nikterak levnou záležitostí.
Zadní náprava není typ multilink. Je tuhá. To má za příčinu levnější uržbu proti stabilitě auta. Ale pokud pojedete klasicky a ne 140 v zatáčce nemáte šanci s autem i bez ESP a dalších elektronických výmyslů.
------------------------------------------------------------------------------------------
Na mojí Vektře se žádné závady nevyskytují a snad ani nevyskytnou. Žádné vrzání ani bouchání.
Tlumiče řízení po 100 000 km jsou v 80%.
Přijatelná spotřeba 6 -7 l / 100km v kombinovaném provozu