Zavřít recenzi

Škoda 105

“Dobrý to vůz pro masochisty ...”
  • Rok výroby: 1987 
  • Typ motoru: 1050 
  • Stav km při koupi: 53 420 km 
  • Stav km nyní: 64 258 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 3 roky
  • Průměrná spotřeba: 7-8,5 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

3
 

Jízdní vlastnosti

2
 

Komfort

3
 

Provozní náklady

9
 

Náhradní díly

10
 
Hodnocení celkem 5.4
Již v době svého vzniku se jednalo o překonanou koncepci. Jízdní vlastnosti jsou velice svérázné. Při propérování v zatáčce zadek vozu nejistě "švidrá" do stran a za zhoršených adhezních podmínek je vozidlo těžko ovladatelné. Připočteme- li k tomu všemu konstrukční chybu zadní nápravy (brzdový buben spojen s polnápravou kuželovým spojem, pojištěný centrální maticí, hrozí riziko vyviklání a náhlé upadnutí kola),extrémně slabý motor a téměř nulovou pasivní bezpečnost, jedná se o docela vražedný koktejl!

Řešení vnitřního prostoru je přizpůsobeno koncepci s motorem vzadu. Použité materiály jsou zastaralé a z interiéru mám pocit "celkové neútulnosti".

Pravý požitek je ovšem zimní provoz. Motor pořádně netáhne ani v létě, natož ho přemlouvat v zimně k jízdě. (komprese a veškerý mechanický stav u mého vozu OK)
Na obhajobu vozu je nutné zmínit, že díly jsou cenově velice příznivé a většinu oprav si průměrně zdatný kutil dokáže udělat sám.

Závady a opravy na autě

Problémy s chladící soustavou vlivem předchozí nesprávné péče. Následně se mi zdařilo problémy částečně odstranit, ale problémy dané konstrukčními anomáliemi se odstraní dost těžko...

Poruchy elektroinstalace, především páček pod volantem.

Netěsnost válce hydraulického ovládání spojky (na magistrále nic moc:-))

Neustále nutno seřizovat karburátor a předstih.

Vypálené těsnění pod výfuk, zaviněné chybnou "garážovou" opravou předchozího majitele

Nejvíce mě vytočilo, když jsem nabral plnou a prasklo gumové koleno, spojující nalévací hrdlo s nádrží. Celá soustava je řešena tak nešťastně, že všechno palivo přes noc vyteklo...(pach benzínu při zastavení nebyl o nic silnější, než u škodovek bývá zvykem)

Jinak běžné problémky spojené se stářím vozu, jako různé pazvuky v interiéru, stahané pružiny na zadní nápravě, rez na parabolách předních světlometů...

Výměna rzí nahlodaných tlakových hadic brzdové soustavy ovšem čeká dalšího majitele.
<
Přejít na standardní verzi stránky »