Zavřít recenzi

Hyundai Getz Champion 1,3 12V

“Spolehlivé, dobré, malé.”
  • Rok výroby: 2005 
  • Typ motoru: 1350ccm, 12V, 62,5kW 
  • Stav km při koupi: 15 km 
  • Stav km nyní: 3 500 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 3 měs.
  • Průměrná spotřeba: 6,8 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

7
 

Komfort

7
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

7
 
Hodnocení celkem 7.6
A nyní k vlastnostem vozu. Na stupnici bych dal vozu 8 - 9 bodů (10max.). Kvalitní spracování, dobrá výbava za dobrou cenu, bezporuchovost, dlouhá záruka. To jsou všeobecně uznávané klady. Já osobně jsem s vozem spokojen a dále bych ho doporučil.

Co však lidi nejvíce zajímá jsou zápory. Tedy sem s nimi:

Tvrdší podvozek znamená dobré jízdní vlastnosti, malý boční náklon, nicméně cítíte každou nerovnost. Proto je dobré dodržovat pokyny výrobce a v pneu mít skoutečně jen minimální předepsaný tlak (2,1) a na 2,3 hustit jen pří dlouhé jízdě po dálnici. Občas v kabině něco zavrže či zapraská, ale myslím, že je to v rámci normálu. Skoro si myslím, že to způsobuje nízká hladina zvuku, která je přenášena dovnitř vozu. Motor o sobě dává výrazněji vědět od 3100 otáček za minutu, ovšem velice příjemným sportovním zvukem.

Lze tankovat 91 oktanový benzín, ovšem nezkoušel jsem to. Prodejce doporučuje 95 oktanů.

Dynamika jízdy je dobrá, při předjíždění je dobré držet motor ve vyšších otáčkách. Vůz se celkově pomaleji rozjížďí, ale 180km/h pro něj není žádný problém. Při klidné jízdě upoutá i svým zátahem od nízkých otáček.

Z vozu je dobře vidět, jsem docela vysoký (187cm) a nemám problém s prostorem (výškově stavitelná sedačka ve dvou bodech, volant). Přesto jsem si musel dát sedačku úplně dolů. I tak skoro nepoužívám sluneční clonu, cloní mě střecha. Výhled z vozu je výborný, velká boční zrcádka, i to pravé! Širší přední sloupky způsobují pocit bezpečí, ovšem mírně omezují výhled z vozu směrem do leva. Pravý sloupek ve výhledu nevadí.

V kufru je rezerva překryta tenkou dřevotřískovou deskou potaženou kobercem. To má za následek klapání na nerovnostech z oblasti kufru), zejména pokud je kufr prázdný.

Centrál, el. okénka, klima, vše funguje tak jak má, zatím bez problémů. Autorádio s MP3 také bezva, 4x reproduktory v ceně vozu, ovšem ne valné kvality. Bohužel zvuk je hodně nedynamický, chybí basy a výšky. Zvuk nelze ani příliš upravit ekvalizérem. Přemýšlím o výměně alespoň předních dvou reproduktorů za dvoupásmové, kvalitní.

Toť vše, doporučuji koupi, je to prostorný malý, velký vůz. Mám k němu i zahrádku, ještě jsem ji nepoužil. Lyže se vejdou dovnitř vozu (ve 2 lidech, vlastně i ve čtyrech - dělená zadní sedadla). Spotřeba zatím 6,8l (ujeto necelých 3500km). Často po městě, zácpy, přesto spotřeba výrazně neroste. Autu je celkem jedno jak s ním jezdíte, spotřeba se liší +/- 1 litr. Super úspornou jízdu jsem ještě nezkoušel, ale určitě se půjde dát dostat i pod 5l na 100km.

Kam se hrabou motory z koncernu VW.

Závady a opravy na autě

Hyundai GETZ Champion zatím neměl žádnou výraznou poruchu. Povšiml jsem si slabšího vrzání v zadní nápravě, možná od levého zadního tlumiče.

Dále mě neustále cosi slabě cvaká v přístrojové desce při nerovnostech, nebo kdykoli kdy je na karoserii vyvíjen boční tlak (při náklonu, v zatáčkách).

Lehce vrže pedál spojky (stačí prostříknout olejem, zatím nebyl čas). Ještě se mně odchlíplo těsnění ve středovém sloupku mezi zadními a předními dveřmi na straně spolujezdce. Šlo to však zpět zamáčknout a zatím to drží.
<
Přejít na standardní verzi stránky »