Hodnocení a zkušenosti s autem
Po koupi z našeho nejmenovaného NEJvětšího autobazaru v ČR jsem myslel, že z něj zešílím...
Naivně jsem si myslel, že prostě budu jezdit a jezdit a občas něco pojedu do servisu vyměnit či spravit - běžné věci jako svíčky, olej, destičky a věci, které se prostě jednou za čas mění.
Já ovšem těch věcí měnil dost a to najednou - po koupi jsem chtěl mít auto prověřené a tak jsem zajel do servisu, kde mi našly vady ...
1) zadní díl výfuku měl v sobě díru (2000Kč za nový zadní díl výfuku)
2) přední tlumiče vytečené
3) špatná geometrie
4) netěsný motor - později motor začal neskutečně "hulit" (černý dým zamnou nešel nepřehlédnout) a tak následovala výměna motoru.
Sehnal jsem si motor přes inzerát, kde mě prodávající (jako laika docela snadno) přesvědčil, že motor je v super stavu a není třeba nic víc, než, že se vymění se stávajícím. Tady začal blázinec...
Když jsem tento "nový" motor přitáhl mechanikům, kteří mi jej měli vyměnit, se ukázalo, že nesedí přítlačák spojky a lamela je sama o sobě dost opotřebovaná (následoval honička po cca 5ti vrakovištích - nakonec se podařilo - za 2 500Kč jsem sehnal lamelu i přítlačák). Avšak přítlačák byl trochu jiných rozměrů, než bylo třeba - zde se naskytla otázka - zkusit znovu hledat po vrakovištích nebo ho soustruhem "vybrat" ? Vyzkoušel jsem tedy variantu za použití soustruhu a světe div se - ačkoliv to nevypadalo úplně suprově, tak sedí.
Další problém nastal, když mi mechanik nasadil z původního motoru na motor nový olejovou vanu - olej stříkal všude a tak bylo nezbytné motor znovu demontoval a vany vyměnit (nevím, proč to neudělal hned). Poté jsem si říkal, že už je snad vše OK - NEBYLO! Jen co jsem se vydal na cestu a trochu víc (cca k 3 tisícům) motor protočil, tak se ozvalo šíílené klepání - klika to měla za sebou (přebroušení kliky - 1800Kč). Taky bylo třeba zaplatit mechanika, který napoprvé odhadoval cenu výměny motoru na 3000Kč -> nakonec se nestyděl říci si o 6500Kč :-(
Poté jsem cca 3 měsíci jezdil dá se říct bez poruch avšak při jedné cestě po dálnici mi zničeho nic přestal chodit tachometr - zastavil jsem se v servisu a diagnóza byla jasná - náhon tachometru se přetrhl (950Kč jsem vytáhl za náhon a už mi bylo proti vůli sledoval stále červenou kontrolu mazání, tak jsem si za 450Kč pořídil novou).
Od té doby jen výměna svíček, olej, klínové řemenu a spotřeba benzínu...
Před cca 10 dny jsem se rozhodl, že je na čase zajistit si STK a s tím na mě přišly náklady spojené s výměnou bředních brzd. kotoučů a desek (vcelku levná varianta 2100Kč), zadní čelisti, válečky a ložiska (3500Kč). Také jsem si říkal, že je na čase vyměnit tlumiče přední nápravy (3800Kč) a také ramena, které to měly zasebou (2700Kč).
STK prošla bez problému, takže alespoň z toho pohledu můžu být skopojen, avšak za 3 dny se mi ozvalo ono vyměněné ložisko - zdá se, že je třeba jej vyměnit, takže předpokládám, výdaj dalšího cca 1000Kč za 1 kus. A také se přidává zrezivělý střední a měněný zadní díl výfuku (už jsem se díval na netu, cca 2800Kč za oba kusy), ale ten doufám, že počká po zimě :-)
Když to sečtu - sakum prdum mě zatím opravy na autě vyšly - jen materiál na 20 000Kč a práce tak cca na dalších 13 000Kč.
FORD jako značka ve srovnání s jinými vozy mi příjde na náhradní díly jako veeelmi drahý špás -> v průměru cca 20-60%
Příští auto bude určitě česká produkce - ŠKODA!
Jediné s čím jsem ve Fiestě spokojen je v současné době spotřeba, která s palivem VP95 dělá při delších trasách 5l/100km a ve městě jsem schopen se vejít k 6-6,5l/100km.