Hodnocení a zkušenosti s autem
Auto sice vlastní táta, ale já ho beru jako svoje. Před ním jsme měli starou Škodovku, takže do Fabie to byl velký skok. Auto má výborné osvětlení a ani moc neoslňuje.
Silnou stránkou Fabie je vnitřní prostor. V našem případě je to ovšem zkresleno tím, že řidič si hodně posunul dozadu. Hůře se do ní proto nastupuje a vystupuje (ovšem pouze za řidičem, jinak se tam nastupuje dobře). Uvnitř jsou schopni jet čtyři dospělí ve veškerém komfortu. V pěti tomu již tak není. Slabinou se ukázal zavazadelník. Je malý, takže musíte chytře vymyslet, jak do něho naskládat věci na dovolenou.
Design vnějšku nevypadá špatně, ale je už hodně okoukaný. V našem případě ho ještě snižuje barva karoserie. Je totiž tmavě zelená. S barvou souvisí další výtka. Na slunci dochází k šílenému přehřívání vnitřku, takže před nasednutím dooporučuji nechat 5 minut otevřené dveře.
Auto je v nejnišší výbavě, je v něm pouze airbag řidiče a rádio. Takhle se podle mně nejlíp poznají kvality auta a ne výbavy. Fabii používám jako příklad bezproblémového auta na silnici. Drží výborně stopu a motor překvapí.
Na 44kW se mi zdá nečekaně živý, i když jeho vývoj začal snad v období druhohor je kvalitní. Ale nedokážu si přestavit jízdus Fabií 1.0 MPI/37kW ten motor na to nestačí. Ale zpět k naší fabii. Motor je lepší udržovat v nižších otáčkách. Ale umí se vytáčet. Ale pak je v kabině velký hluk. Je i pružný a nemá přehnanou spotřebu.
Fabii hodnotím jako příjemného společníka, který nemusí jezdit pouze po městě. Je to dospělé auto a kvalitativně je na rovině s Octavií. Podle mě jde o nejlepší škodovku do roku 2002 kdy přišel superb. Hodí se na delší cesty, ale někdy nachystá nepříjemné překvapení.
Z benzínových motorů doporučuji 1.4 16V/55kW, z naftových 1.9TDI PD/74kW.