Zavřít recenzi

Škoda 105 sedan

“Náročné na údržbu, ale pak levné a spolehlivé.”
  • Rok výroby: 1982 
  • Typ motoru: 1050/1190 
  • Stav km při koupi: 70 000 km 
  • Stav km nyní: 130 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 7 let
  • Průměrná spotřeba: 6,8 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

5
 

Jízdní vlastnosti

2
 

Komfort

7
 

Provozní náklady

10
 

Náhradní díly

10
 
Hodnocení celkem 6.8
Auto vyžaduje pravidelnou a předepsanou údržbu, jinak hrozí problémy. Nutná pečlivá údržba je asi největší slabinou škody 105/120.

Problematický je karburátor EDSR, chladící soustava a slabý elektrický okruh, poruchu je nejčastěji možno očekávat od CHLAZENÍ a ZAPALOVÁNÍ. Nutné je pečlivé seřízení předstihu v intervalu cca 10 000 km. Výměna oleje každých 5000 km, při kvalitním oleji (GX) 75000. Nutno dodžet, jinak jde motor rychle do háje.

Jízdní vlastnosti jsou katastrofální, auto je velmi svižné, pokud je motor dobře zajetý a používá se kvalitní palivo, ale slabinou je nízký výkon, který se projeví při zatížení auta nebo v kopci. Brzdy neúčinné! Je nutno jezdít pomalu a opatrně.

Pasivní ochrana je zastaralá a přední deformační zóna je nedostatečná, zejména ve srovnání se současnými vozy.

Motor je velice úsporný, 6,8 l/100km, kombinovaná spotřeba.

Závady a opravy na autě

Výměna motoru - původní 105 byl po 12 000 km odepsán.

Prasklá hlava motoru - důsledek, byť krátkého vaření.

Prasklá hadice chladícího okruhu - 2x.

Netěsnost motoru a převodovky - nutno přetěsnit.

Výměna blatníků a prahů, kvůli korozi.

Výměna startéru a rozdělovače - po 120 000 km.

Repase karburátoru - po 12 000 km.

<
Přejít na standardní verzi stránky »