Škoda 120 L
“Nejoblíbenější auto díky ceně a provozním nákladům!”
- Rok výroby: 1983
- Typ motoru: 1179
- Stav km při koupi: 105 000 km
- Stav km nyní: 214 000 km
- Způsob řazení: manuál
- Status vozu při koupi:
- Jak dlouho auto používáte?
6 let
- Průměrná spotřeba: 9 l/100 km
Hodnocení a zkušenosti s autem
Se škodovkou jsem naprosto spokojený vzhledem k počtu kilometrů je až neuvěřitelné že ještě funguje naprosto bez problémů. Nejsem žádný sváteční řidič,jezdil jsem s ní jako cesťák a používal ji i při stavbě domku. Je to auto ideální pro nenáročné řidiče a pokud je člověk aspoň trochu zručný, tak by měl stodvácu bez problémů vychytat od drobných závad.
Doba těmto autům ale už moc nepřeje, jelikož stále přísnější STK se snaží tyto auta pomalu vyškrkat z evidence. Přesto zůstávají díky cenám náhradních dílů a provozním nákladům jedny z nejoblíbenějších u nás. Můj názor je, že škodovkám za chvíli vážně odzvoní a ti co hledají auto s nejnižšími náklady přesednou do Favoritů. Přesto na ni budu vzpomínat jako na moje první super auto.
Závady a opravy na autě
Samozřejmě, že u tak starého auta se vždycky něco objeví, ale vzhledem k dostupnosti a ceně náhradních dílů to není žádný problem. Auto má za sebou víc než dvěstětisíc kilometrů a i když jde příští rok do šrotu je po stránce mechanické naprosto vychytané. Do šrotu jde jenom kvůli rezavé kastle a vzhledem k průběhu kilometrů i celkovém opotřebení. Už se zkrátka nevyplatí investovat do celkové opravy, protože by to chtělo vyměnit prakticky všechny díly.
Jen dvakrát se stalo, že auto nebylo schopné dojet vlastní silou a to když se mě začal protáčet zadní buben, který měl být dávno vyměněn ale jelikož jsem se na to vyflákl, tak se to takhle projevilo. A podruhý to bylo zase mou vinnou, když jsem měnil motor, tak se po pár kilometrech vzpříčil váleček ovládající spojku, takže zůstala trvale zapnutá a jelikož mám LPG, tak oprava nebyla možná přímo na cestě.Jinak jsem měnil dvakrát motor, protože plyn mu dává zabrat.