Zavřít recenzi

Fiat Punto II 1.2 16V ELX

“Spolehlivé auto s nízkými provozními náklady a výkonným motorem.”
  • Rok výroby: 2000 
  • Typ motoru: 1.2 16V 
  • Stav km při koupi: 50 000 km 
  • Stav km nyní: 100 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 3 roky
  • Průměrná spotřeba: 5,5 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

10
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

10
 

Náhradní díly

10
 
Hodnocení celkem 9.6
Výbava auta: okna v elektrice, dálkový centrál, dělená zadní sedadla, výškově stavitelná sedačka řidiče a výškově stavitelný volant, klimatizace, 4x airbag, ABS, mlhovky, palubní počítač, 14" alu kola, pneu Pirelli P5000 Drago 185/60 R14, zimní 14" plech, pneu Michelin Alpin 165/70 R14.

Veškeré plechy jsou po pěti letech netknuté, nikde nic nerezaví. Vůz má stále původní výfuk.

Kromě výměny ložiska a přepínače se náklady na provoz auta omezují na výměny oleje + filtru, výměny vzduchového filtru, dvakrát jsem měnil svíčky a jednou kabely k nim. Poměrně častá byla výměna žárovky v jenom světlometu (H7), později jsem dokoupil světla s integrovanými mlhovkami a žárovkami H1 a problém zmizel.

Motor 1.2 16V s výkonem 80 koní mi plně vyhovuje. Na jednu stranu s ním lze šetrnou jízdou dosáhnout velmi solidní spotřeby 6-6,5 litru na 100 km po městě a 4-4,5 litru mimo město, na druhou stranu má auto dost výkonu i pro rychlou jízdu po dálnicích. Maximální rychlost se s Naturalem 98/99/100 pohybuje kolem 190 km/h a v této rychlosti mám spotřebu 9-10 litrů podle kvality paliva. Do 170 km/h sedí auto velmi dobře při vyšších rychlostech je v zatáčkách na dálnici znát každá nerovnost. Celkový dojem z motoru je velmi pozitivní. Auto je velmi živé v celém rozsahu otáček, neboť 90% kroutícího momentu je k dispozici od 2200 ot./min. Tento fakt se pak odráží i ve zmíněné nízké spotřebě.

Interiér patří v téhle třídě dle mého názoru (resp. z toho, co jsem měl možnost vidět) spíš k lepší části vozů, ve srovnání s Fábií je to samozřejmě podstatně lepší, ale je to také otázka vkusu. Oproti Fábii či předposlední řadě Fiesty působí interiér vyšším dojmem a budí větší pocit pasivní bezpečnosti. Ale nehledal jsem v testech jestli je to realita nebo jen ten dojem.

Vůz jsem kupoval lehce bouraný, dovoz Švýcarsko. Oprava vyšla na velmi solidní peníze. Ceny na vrakovištích: nárazník 1000,- Kč, hauptna 1500,- Kč, blatník 1200,- Kč, přední výztuha 800,- Kč atd. Oprava po případné nehodě bude patřit asi k nejlevnějším vůbec. Doporučuju vrakoviště Vojkov (Mukařov) u Prahy, mají hodně dílů a velmi solidní ceny. Celkem vyšel 2,5 roku starý vůz včetně opravy a přihlášení na cca 175000,- Kč, pořizovací cena nového byla cca 400000,- Kč.

Na rozumné peníze vyjde i pojištění. Havarijní pojištění se spoluúčastí 10%/10000,- plus povinné ručení platím asi 12000,- Kč ročně (ČP).

Na autě je znát "italská ruka" - spousta úložných prostorů, na palubce mají speciální neklouzavý potah, nechybí mincovník či kaslík pod sedadlem spolujezdce. Šikovná věc je palubní počítač, ale neukazuje okamžitou spotřebu, pouze průměrnou od chvíle vynulování "malého" (trip) počítadla. Hodí se i možnost rozsvítit světla na cca 30 vteřin po opuštění auta, klasika Fiatu jsou světla automaticky vypínaná při vypnutí motoru. Osobně mi to hodně vyhovuje, protože jsem zvyklý svítit celoročně. Samozřejmě je možnost zapnout parkovací světla a vytáhnout klíč ze zapalování, když potřebuji auto nechat osvětlené. Diagnostika detekuje chybu žárovek předních parkovacích světel a zadních světel, což je další sympatická maličkost.

S autem jsem celkově spokojený, rozhodně bych ho doporučil. Vlastním podobný vůz z roku 2002 - 1.2 8V - platí o něm prakticky totéž, jediná výraznější závada byla výměna počítače (v záruce). Motor se chová podobně, ale maximální rychlost je cca 160 km/h, spotřeba se příliš neliší.

Závady a opravy na autě

2004 - výměna hlučného spojkového ložiska a při té příležitosti i spojkového obložení po 70000 km, obložení by tak 20000 ještě vydrželo, ale když už to bylo rozebrané...

2005 - výměna přepínače ventilátoru (kombinovaný se spínačem klimatizace)
<
Přejít na standardní verzi stránky »