Škoda Favorit 136L
“Vypěstuje ve vás FAVOfobii - strach z poruchy, nedojetí do cíle cesty :o)”
- Rok výroby: 1988
- Typ motoru: 1289
- Stav km při koupi: 80 000 km
- Stav km nyní: 140 000 km
- Způsob řazení: manuál
- Status vozu při koupi:
- Jak dlouho auto používáte?
3 roky
- Průměrná spotřeba: 7 l/100 km
Hodnocení a zkušenosti s autem
FAVORIT je asi těžké srovnávat s dnešními automobily. Přesto mám zkušenost se stejně starým Citroenem AX, který měl dokonce najeto mnohem více a musím říct, že z této zkušenosti říkám: "Škodovka never more!" I když se mi třeba líbí Octavia, tak už jen protože jde o škodovku bych si to rozmyslel. Všichni říkali, že na Favorita bude mnohem větší dostupnost levných dílů, ale ten rozdíl tak velký není a když to srovnám s počtem poruch je celkový výsledek pro FAVORITa negativní. Zcela nespolehlivé auto - nemůžete.
Na druhou stranou je FAVORIT mnohem prostornější, relativně silný na svou hmotnost.
Závady a opravy na autě
Měl jsem před Favoritem Citroena AX, který měl také nějaké mouchy, ovšem FAVORIT vs. stejně starý Citroen to je jako peklo a nebe (peklo = FAVORIT).
Během 3 let tyto poruchy:
Motor: Pokažený termostat + prasklá hlava válců,
podpálené ventily díky závadě rozdělovače,
prasklá hadice chlazení + nětesná pumpa
Motor + Elektro: 2x výměna rozdělovače (1x zničené spojení vačka z motoru na rozdělovač - protáčel se, nejprve to nešlo poznat (viz výše), 1x zničená cívka v rozdělovači)
Elektro: dělá si co chce, rozsvěcují se kontrolky náhodně, některé spotřebiče přestávají po nějaké době fungovat
PHM rozvod: zcela neidentifikovatelná závada s rozvodem benzínu do karburátoru (mezi pumpou a karburátorem) - žádný mechanik to neuměl vysvětlit - auto náhodně přestalo táhnout a nakonec jet, pokud není zcela zaškrcená hadička odvádějící přebytečný benzín zpět do nadrže při přesycení vyrovnávací nádobky (!!!)
Převodovka: upadla tyč řazení (asi uhnily šrouby)
Karosérie: Favorit miluje korozi - bez ní nedokáže žít a když ji jednou získá, tak se s ní rozmnožuje jako australští králíci