Hodnocení a zkušenosti s autem
Nejen díky konstrukci náprav, ale především díky stálému pohonu 4x4 se dvěma nápravovými a jedním středovým diferenciálem, dokáže vůz docela suverénně projíždět zatáčky i na limitu. Aby člověk utrhl záď vozu do přetáčivého smyku, tak se musí už docela snažit. Co ztratíte na rovině a suchém asfaltu, doženete na mokru, v zimních břečkách a na sněhu, kdy se běžně bez jakýchkoli problémů pohybujete o 20 - 40 rychleji než ostatní, tzn., jedete si svých stálých 80 - 110 Km/h. Ale auto dokáže jet i 190. Ovšem pak už je spotřeba asi hodně vysoká, a trvale vysoká rychlost také není vhodná pro tento vůz. Já běžně jezdím za 8 - 8,5 l/100km (město i mimoměsto, léto, zima), na čtyřkolku prostě super. Je to hlavně díky nízko položenému max. točivého momentu při 2800 ot/min, takže nemusíte vytáčet a přesto jezdíte svižně. A když vytočíte, tak má svých 110 koní pořád v záloze :-). Rekord mám 7,2 l při jízdě mimo město, bez předjíždění. Protější extrém je 9,7 l, když byla v zimě dvakrát zdolána menší sjezdovka :-) (a to mám verzi bez uzávěrky středového diferenciálu). Spotřebu snižuje i fakt, že vůz má vemi rychle zahřátý motor díky malému množství chladící kapaliny v oběhu, takže i v zimě je max. po dvou kilometrech na provozní teplotě.
Jěště k podvozku: kvality podvozku se projevují především na špatných cestách, kdy v interiéru nic nedrnčí a nevrže, karoserie se nekroutí a vůz působí velmi bytelně. Špatný povrch prostě vyžehlí jako vozy o třídu výše, ne-li lépe. Přesto, že je stavba vozu vyšší, v zatáčkách se díky docela tuhým stabilizátorům nijak výrazně nenaklání.
Pravda, zavazadlový prostor má jen 308 litrů, ale zato je slušně využitelný, i na výšku. Nakládací hrana je snížená a je stejně vysoko jako dno kufru, které má i úchyty pro popruhy. Po bocích a pod podlahou jsou malé schránky. Zadní opěradlo i sedadlo jsou dělené. Velikost kufru není pohonem 4x4 nijak omezena, je stejná jako u verzí s pohonem jen předních kol. Stejně je na tom prostor pro cestující.
Dá se říct, že je to velmi všestranný vůz, se kterým člověk prostě nemůže být nespokojen a říká si: Co víc si přát? Ano, něco by se našlo, snad jen lepší design a pro delší cesty nastavitelnou bederní opěrku. Ale tato verze je prostě pracant a nezmar, která člověka nenechá ve štychu. Snad :-)
Je to skutečně vůz, který slouží vám, a ne obráceně.
Dnes se jeho cena pohybuje kolem 250 tis. Kč.
Výbava: 4x airbag, ABS, klima, tažné na 1400 kg, hagusy, centrál, el. př. okna, servo, velurové sedačky.