Zavřít recenzi

Toyota Corolla 1,8 4WD kombi

“Těžko se s tímto autem budu někdy loučit :-).”
  • Rok výroby: 1999 
  • Typ motoru: 1800 / 7AFE / 81 kW 
  • Stav km při koupi: 82 000 km 
  • Stav km nyní: 91 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 1 rok
  • Průměrná spotřeba: 8,5 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

7
 

Náhradní díly

6
 
Hodnocení celkem 8.0
Nejen díky konstrukci náprav, ale především díky stálému pohonu 4x4 se dvěma nápravovými a jedním středovým diferenciálem, dokáže vůz docela suverénně projíždět zatáčky i na limitu. Aby člověk utrhl záď vozu do přetáčivého smyku, tak se musí už docela snažit. Co ztratíte na rovině a suchém asfaltu, doženete na mokru, v zimních břečkách a na sněhu, kdy se běžně bez jakýchkoli problémů pohybujete o 20 - 40 rychleji než ostatní, tzn., jedete si svých stálých 80 - 110 Km/h. Ale auto dokáže jet i 190. Ovšem pak už je spotřeba asi hodně vysoká, a trvale vysoká rychlost také není vhodná pro tento vůz. Já běžně jezdím za 8 - 8,5 l/100km (město i mimoměsto, léto, zima), na čtyřkolku prostě super. Je to hlavně díky nízko položenému max. točivého momentu při 2800 ot/min, takže nemusíte vytáčet a přesto jezdíte svižně. A když vytočíte, tak má svých 110 koní pořád v záloze :-). Rekord mám 7,2 l při jízdě mimo město, bez předjíždění. Protější extrém je 9,7 l, když byla v zimě dvakrát zdolána menší sjezdovka :-) (a to mám verzi bez uzávěrky středového diferenciálu). Spotřebu snižuje i fakt, že vůz má vemi rychle zahřátý motor díky malému množství chladící kapaliny v oběhu, takže i v zimě je max. po dvou kilometrech na provozní teplotě.

Jěště k podvozku: kvality podvozku se projevují především na špatných cestách, kdy v interiéru nic nedrnčí a nevrže, karoserie se nekroutí a vůz působí velmi bytelně. Špatný povrch prostě vyžehlí jako vozy o třídu výše, ne-li lépe. Přesto, že je stavba vozu vyšší, v zatáčkách se díky docela tuhým stabilizátorům nijak výrazně nenaklání.

Pravda, zavazadlový prostor má jen 308 litrů, ale zato je slušně využitelný, i na výšku. Nakládací hrana je snížená a je stejně vysoko jako dno kufru, které má i úchyty pro popruhy. Po bocích a pod podlahou jsou malé schránky. Zadní opěradlo i sedadlo jsou dělené. Velikost kufru není pohonem 4x4 nijak omezena, je stejná jako u verzí s pohonem jen předních kol. Stejně je na tom prostor pro cestující.

Dá se říct, že je to velmi všestranný vůz, se kterým člověk prostě nemůže být nespokojen a říká si: Co víc si přát? Ano, něco by se našlo, snad jen lepší design a pro delší cesty nastavitelnou bederní opěrku. Ale tato verze je prostě pracant a nezmar, která člověka nenechá ve štychu. Snad :-)

Je to skutečně vůz, který slouží vám, a ne obráceně.
Dnes se jeho cena pohybuje kolem 250 tis. Kč.

Výbava: 4x airbag, ABS, klima, tažné na 1400 kg, hagusy, centrál, el. př. okna, servo, velurové sedačky.

Závady a opravy na autě

Zatím žádné :-), jen jsem po koupi vyměnil olej a všechny filtry. Kontrola oleje v převodovce a diferenciálech - krásně čistý, pravděpodobně vyměněn těsně před prodejem.

Motor - převodovka - diferenciály suché, nikde žádný únik, či prolínání. Dále jsem nechal vyměnit náplň v klimatizaci a koupil sadu nových pneu. Pro jistotu jsem nechal seřídit geometrii - jen tak mimochodem, díky konstrukci zavěšení kol, lze seřídit sbíhavost i odklony kol na obou nápravách!

Později jsem pořídil ještě novou baterii - ty originál japonské nejsou nic moc.

Takže nic zvláštního, pouze běžná údržba, jako každé jiné auto.
<
Přejít na standardní verzi stránky »