Zavřít recenzi

Dacia Logan Lauréate 1,6

“Naprosto suprový poměr ceny a užitné hodnoty!”
Foto 1 / 1
  • Rok výroby: 2005 
  • Typ motoru: 1600 
  • Stav km při koupi: 15 km 
  • Stav km nyní: 11 900 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 5 měs.
  • Průměrná spotřeba: 6,1 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

10
 

Provozní náklady

9
 

Náhradní díly

5
 
Hodnocení celkem 8.6
Při výběru značky auta jsem hledal to, co asi i ostatní. Něco, co mě zaujme na první pohled, slušný prostor a dobrou cenu. Narazil jsem na Logana a nebylo co řešit.
Na internetu už v té době bylo a je na jeho adresu hodně diskuzních fór a tak protichůdné názory, že mě utvrdily v tom, že to je vážně dobrá volba. Kdyby to totiž byl skutečný propadák, tak po něm ani pes neštěkne.

Objednací doba byla 3 měsíce, výběr padl na nejbohatší výbavu + doplňky.
Nové auto mělo několik specifik, se kterými jsem se ale snadno sžil. Např. spojka zabírá a vypíná těsně za klidovou polohou, řadící páka je dlouhá, zpětná zrcátka jsou málo asférická a k tak velkému autu by mohly vidět ještě víc.

Výška a rozměry vozu jsou dostatečně pohodlné jak pro nástup a výstup, tak hlavně pro jízdu po našich silnicích a železničních přejezdech. Při živější jízdě i v zatáčkách se chová pohodově, i při prudším zatáčení dobře drží stopu a poslouchá na slovo.
Posilovač je dobrým pomocníkem při parkování.

Motor je při volnoběhu tak tichý a klidný, že se občas dívám na otáčkoměr, zda se vůbec točí. Za jízdy je motor zcela v pohodě, když mu dáte patřičný prostor, mile překvapí.
Jediná menší výhrada byla k hlučnější rezonanci z oblasti výfuku při jízdě v těsném okolí 3750 otáček (rychlost cca 130-135 km/h). Pak jsem měl srážku se zajícem, který mi "poladil" termoizolační ochranné plechy u středního dílu výfuku a hluk se podstatně snížil.
Kufr má 510 litrů a přestože jde o sedan, tak je možnost jeho objem ještě zvětšit. Není to sice tak snadné jako u kombíka sklopit sedačky, ale jde to. Zadní sedák lze vyklopit, opěradlo je zaháknuté a jistí ho dva šrouby. Po vyháknutí opěradla je volný přístup k bezpečnostní vzpěře, která chrání posádku při čelním nárazu před "průletem" těžkého předmětu z kufru do kabiny. Podél vzpěry protáhnete bez problémů lyže, prkno atd. Vzpěra je navíc vyjímatelná, drží na čtyřech šroubech a jejím vyjmutím získáte volný prostor pro rozměrnější náklad. Jde ale o sedan, takže rozměrově jste stále limitováni.
Kdo dosáhne na střechu, může používat zahrádku s nosností 80 kg, nebo box.
Karosérie má záruku na prorezivění 6 let a není ani částečně zinkovaná. Lak mi při srovnání s jinými auty připadá o trochu měkčí, s myčkou ale problémy nemá.
Na autě jsem udělal několik úprav, např. alarm a otevírání kufru z kabiny, na které jsem zvyklý z jiných aut.

Má celková spokojenost je pro mne velmi příjemným překvapením. Byl jsem zprvu trochu skeptický; co koneckonců čekat od auta za pár set tisíc. Ale jak jsem uvedl, jsem na výsost spokojený. A s ohledem na jednoduchost koncepce auta a prověřenost použitých dílů z řady vozů Renault, mě snad do budoucna ani žádné nepříjemné rozčarování nečeká.

Závady a opravy na autě

Doposud žádné poruchy nebyly a vše je tak jednoduché, že snad ani žádné nebudou.
<
Přejít na standardní verzi stránky »