Zavřít recenzi

Nissan Primera GT

“Sedan s nádechem sporťáku.”
  • Rok výroby: 1992 
  • Typ motoru: 1998ccm/DOHC 
  • Stav km při koupi: 161 000 km 
  • Stav km nyní: 208 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 3 roky
  • Průměrná spotřeba: 9 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

7
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

7
 

Provozní náklady

7
 

Náhradní díly

5
 
Hodnocení celkem 7.0
Auto má vynikající jízdní vlastnosti, je "radost" ho řídit. Podvozek pro běžného řidiče tvrdý, pro mě akorát. Brzdy by mohly být lepší, při intenzivnějším brždění vadnou, což nevyřešila ani výměna destiček, kotoučů a kapaliny za téměř závodní. Řízení by mohlo být komunikativnější, ale tak jak je je dobrým kompromisem mezi sportem a pohodlím - ostatně jako celé auto. Na limitu je jeho chování kvůli zadnímu převisu občas poněkud zvláštní. Geometrii mám nastavenou poněkud jinak než v sérii, auto je více přetáčivé (plus pro mě), na druhou stranu jízda ve vyšších rychlostech je méně klidná.

Na cestování skutečně výborné - především pro řidiče, který se při jízdě skutečně nudit nebude, na druhou stranu pro cestující tu tolik pohodlí není (vzadu je málo místa pro hlavu). Výborně sedí v zatáčkách téměr při jakýchkoliv rychlostech. Motor je výborně odhlučněný, na druhou stranu s aerodynamickým hlukem je to horší. Sedačky nemají nejlepší boční vedení. Výhled z místa řidiče je výborný.

Standartní pneu 195/60/14 86V se hůře shánějí - vyměněno spolu s disky za 205/50/15.

Na delších cestách není problém dosáhnout spotřeby okolo 6.5 l/100 km, při běžném provozu cca 9l, při využívání dynamiky vozu okolo 16l/100km.

Na autě oceňuji:

- řídit ho je i přes nepříliš vysoký výkon (110kw/6400 ot.) zábava, je to skutečně sporťáček v karoserii sedanu

- celkem slušná úroveň výbavy na svou dobu a původ (el. šíbr, el. okna, el. zrcátka, ABS...)

- je to takový vlk v rouše beránčím

- velmi velký objem kufru na svou třídu

- auto neláká zloděje

Vadí mi:

- na japonský vůz (přestože v Evropě vyrobený) nespolehlivá elektroinstalace (vetšina značky Bosch....bohužel....)

- náchylnost karoserie ke korozi

- průběh kroutícího momentu, motor pod 4000ot/min "netáhne"...

Závady a opravy na autě

Běžné spotřební věci - náplně, destičky, fitry, svíček, kabelů...

Podvozek není na českých silnicích příliš trvanlivý - výměna čepů řízení, spodních a horních ramen, poloos, tlumičů...zkrátka generálka podvozku na 190000km.

Komplet nové brzdy na 205000km.

Nutné nové střední a zadní díly výfuku na 206000km.

Nová spojka na 206000km.

Řazení je po tolika letech nepřesné.

ABS nefunkční...

Plastové kryty okolo motoru až na vyjímky rozlámané...

Drobná koroze zadních lemů a víka zav. prostoru.

Osvětlení ovládacích prvků v interiéru povětšinou nefunkční.

Motor má spotřebu oleje cca 0.5l na 1000km.
<
Přejít na standardní verzi stránky »