Zavřít recenzi

BMW 318 E30 Touring

“Mezi do 100 000 Kč jasná volba!”
  • Rok výroby: 1993 
  • Typ motoru: 1800 
  • Stav km při koupi: 173 000 km 
  • Stav km nyní: 191 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 1 rok
  • Průměrná spotřeba: 7-10 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

10
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

6
 

Náhradní díly

7
 
Hodnocení celkem 8.0
Auto jsem kupoval kvůli nepřekonatelnému vzhledu, jízdním vlastnostem (zadní náhon) a kvůli kufru. Kočárek jsem do něj strčil ale jen tak tak. Už při první cestě, když jsem ho vezl domů (cca 400 km) mě překvapilo pohodlí, nebolely záda, zadek a po jízdě jsem se cítil v pohodě.

Dále mě překvapil neobvyklý účinek brzd! Ne však nepříjemný. Auto i při prudkém brždění perfektně drží stopu a ikdyž zpomaluje opravdu prudce, uvnitř vozu to není tolik cítit. Výkon motoru byl pro mě zpočátku dostačující, ale jak se říká s jídlem roste chuť ;o) S autem jezdím každý den v létě i v zimě a NIKDY se mi nestalo, že by nenastartovalo napoprvé! Vzhledem ke stáří auta už se objevuje mírná koroze, kterou se ale hodlám opravit.

Auto vlastním rok a půl a za tu dobu mě nechalo jen jednou "ve štychu" a to když se zadřelo ložisko alternátoru, jinak jsem měnil obvyklé věci jako čepy, silentbloky, termostat atd..

Na autě mě ale zpočátku trošku zaskočila spotřeba. Vzhledem k tomu, že jezdívám většinou jen krátké trasy, pohybovala se mezi 10 a 11 litry na 100 km, což bylo oproti předchozímu autu docela nepříjemné. Když ale jedu někam dál, klesá spotřeba až k 7 litrům a to jezdím docela svižně.

Na svém autě bych chtěl vyzdvihnout především design - to auto jsem miloval už od malička a vždycky bylo mým snem, ale co mě nejvíc překvapilo, nebo spíš šokovalo, bylo chování vozidla na sněhu!!! Ikdyž už jsem se zadním náhonem na sněhu jezdíval (Lada, Moskvič), měl jsem z tohoto auta docela strach a to kvůli výkonu. Můžu však potvrdit, že při vhodném obutí auto naprosto spolehlivě drží stopu a člověk musí opravdu chtít, aby mu "uletěl zadek"! A když už taková situace nastane, při ubrání plynu se bez řečí ochotně srovná. Je to v pořadí moje 8. auto, ale žádné z nich se na sněhu nechovalo tak předvídatelně a poslušně!! Jezdívám i na hory a s dobrým obutím i bez řetězů a zátěže v kufru jsem bez problémů vyjel všude, kam jsem potřeboval. Už teď se nmůžu dočkat, až napadne sníh! :o)

Tomuto vozu můžu vytknout jen trochu vyšší spotřebu a nevím, jestli se tak stává jen u mého vozu, ale ve vlhku se dost rosí přední sklo zevnitř a ventilátoru chvíli trvá, než si s tím poradí. Tyhle maličkosti jsou ale vykoupeny spousou kladů, o kterých jsem už psal.
Zájemcům toto auto můžu jen doporučit, jen je třeba při výběru dát pozor na dobrý kousek.

Bohužel, z finančních důvodů jsem nucen auto prodat, což mi docela trhá srdce. V budoucnu jsem ale rozhodnut, že si stejný model koupím znovu, nebo modelově mladší řadu (E36), ale opět Touring, protože aspoň pro mě mají tyhle auta obrovské kouzlo.

Závady a opravy na autě

Ne.
<
Přejít na standardní verzi stránky »