Zavřít recenzi

Peugeot 405 1.9D Luxe

“Pohodlný, spolehlivý, rozšafný.”
  • Rok výroby: 1990 
  • Typ motoru: 1.9 diesel 
  • Stav km při koupi: 110 000 km 
  • Stav km nyní: 250 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 10 let
  • Průměrná spotřeba: 5.4 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

9
 

Náhradní díly

7
 
Hodnocení celkem 8.2
Zakoupeno ojeté, dovezeno z ciziny (Rakousko?), zřejmě opravovány levé přední dveře, stav tachometru cca 100 000 km (těžko říci, zda nebyl stočen).

Jezdím s ním 10 let, nyní při cca 250 000 km se motor chová prakticky stejně jako při koupi, snad malinko hlučnější, zvl. při volnoběhu. Startuje bez jakýchkoliv problémů, v létě i v zimě. Výkon je spíše slabší na relativně těžké auto, akcelerace je líná, podřazení nepomůže, každé předjíždění si člověk musí dvakrát rozmyslet. Málokdy jsem jel rychleji, než 140km/h, měl jsem pocit, že už se motoru nechce do otáček. Motor je ale naprosto spolehlivý, nikdy s ním nic nebylo.

Spotřeba je velmi nízká, mám dlouhodobý průměr 5.4 l nafty, ale vyhýbám se ježdění po městě a mám nezdravou tendenci k podtáčení motoru. Žádná spotřeba oleje: kromě pravidelných výměn jsem nikdy nedolil ani kapku.

Jízdní vlastnosti dobré, hluk v kabině přiměřený, velmi pohodlný posez i na dlouhé cesty, dozadu se vejdou tři dospělí bez velkého utrpení. Překvapivě objemný kufr.

Poslední 2-3 roky se zintenzivňuje drnčení plastového obložení palubní desky; možná, že by se s tím dalo něco dělat, ale já se o to nezajímal.

Koroze prakticky žádná kromě dolního rohu dveří, které byly před koupí zřejmě opravovány. Sem tam se objevují povrchové flíčky, které ale téměř nepostupují.

Celkově jsem velmi spokojen; kdo má rád sportovnější jízdu, tak si musí vybrat jiné auto, ale spolehlivost a nízké provozní náklady jsou hlavní předností.

Závady a opravy na autě

Standardní a s ohledem na věk celkem očekávané poruchy a výměny potřebovaných dílů:

Výměna vodního čerpadla.

Různé čepy na přední nápravě a řízení.

Ložisko předního kola.

Disky předních brzd.

Repase startéru.

Spojkové obložení.
<
Přejít na standardní verzi stránky »