Zavřít recenzi

Tavria ZAZ 110206

“Není pro každého.”
  • Rok výroby: 1993 
  • Typ motoru: 1,1 benzin 
  • Stav km při koupi: 0 km 
  • Stav km nyní: 40 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 12 let
  • Průměrná spotřeba: 6,5 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

7
 

Jízdní vlastnosti

7
 

Komfort

7
 

Provozní náklady

10
 

Náhradní díly

10
 
Hodnocení celkem 8.2
Vzhled/design:
- žádná poslední móda, ale ani neurazí

Komfort/pohodlí:
- záleží na náročnosti uživatele, ale pro toho, kdo si jej koupi bude dostatečná

Zavazadlový prostor:
- v základu nic moc, ale po položení zadních sedaček vznikne krásně velká rovná plocha, omezená jen podběhy zadních kol

Výbava:
- co si kdo namontuje (já mám: rádio, alarm, střešní okno, mlhovky, přídavná dálková světla a tažné zařízení)

Účinnost brzd:
- v rámci možností vozu dostatečná

Výkon, hlučnost motoru, startování v zimě:
- na "jedenáctistovku" slušný, Favorita předjede (pokud to není ten 50Kw)
- motor je trochu hlučnější, ale dá se mu to odpustit, protože je živý
- v zimě naprosto bezproblémové starty i při -20°C

Tvrdost, hlučnost podvozku:
- podvozek je spíše měkčí, ale stopu docela drží
- hlučný je jen pokud jsou KO čepy a tlumiče, jinak v poho

Karoserie, koroze:
- auto mám už 12 let a na karoserii jsou jen kosmetické stopy koroze (tečky - drobné oděrky od kamínků)
Je ale pravda, že už jsem nechal 2x vystříkat dutiny a podvozek (jo jo, péče se vyplácí)

Jízdní vlastnosti:
- srovnatelné a v mnoha ohledech lepší než Favorit

Spolehlivost:
- to je trochu diskutabilní, ale pokud člověku nevadí občas se v tom trochu "pohrabat", není problém.

Spotřeba:
- dle stylu jízdy a nohy řidiče ( od 5 do 8 litrů)

Provozní náklady:
- jen benzin, olej a Stk :-)

Cena vozidla+kdy byl vůz zakoupen:
- zakoupen v roce 1993
- cena kolem 145 tis, včetně výbavy :-)


Přednosti vozu:

- levné díly
- leccos zkousne a odpustí (cca 5x uvařen-ten termostat :-/, bez stop poškození motoru). pozn.: používám vysoce kvalitní olej Castrol Formula RS, tak to možná bude tím :-)
- v zimě nepřekonatelné auto do sněhu (tam, kde se Ssang Yong Musso zahrabal, Tavruša projela s přehledem). Nemluvím o městském poprašku, ale o cca 40cm poctivého vysočinského sněhu!
- krásně topí (holt je to ukrajinec a tam mají pěknou kosu)
- neskutečný pracant - jednou vezla plně naloženy (spíš přeložený) vlek a ješte x materialu vzadu v autě, bohatě přes tunu nákladu a v pohodě projela i táhlá stoupání, byť se větrák nezastavil.
- i na dálnici se s ní dá jet a nebrzdí provoz (ve 2 lidech zvládá 150 s větrem v zádech, trvale 140)
- projede téměř všude, což jí mohou závidět i leckteré mnohonásobně dražší Off-roady
- na rusa ma i velice slušnou spotřebu (dosáhl jsem průmer 6L na dálku ve 4 lidech, bagáží a 40L "štenětem" v kufru.)
- zkousne téměř jakékoliv palivo (změní se sice trochu spotřeba, ale už jsem jel omylem i na směs Na 95 a nafty)

Co bych doporučil ostatním Tavriářům:

- měl jsem problémy s chlazením (termostat spínal ventilátor pozdě a tak auto mělo tendence vařit)

řešení:
ventilátor je elektrický - nátahnout dráty, do palubovky umístit spínač a v klidu tedy ovládat větrák bez ohledu na "zlobivý" termostat. Za optimální pro spuštění považuji teplotu okolo 80°C

- v zimě značně vyšší spotřeba (kvůli nízkým teplotám dlouho nutnost používat sytič)

řešení:
umístit něco, co by dočasně zabraňovalo proudění chladného vzduchu přes chladič (inspiroval jsem se moudrostí předků). Ti starší co měli Spartaka, nebo Octavii už ví, o čem je řeč, a instaloval "roletku" před chladič. V dnešních podmínkach je řešení poměrně jednoduché - jako roletku lze použít protisluneční roletku na zadní sklo (dá se koupit u benzinky) a následně natáhnout silonové vedení do kabiny... Řešení je to za pár korun a funguje velmi dobře.

Závady a opravy na autě

- chlazení (občas mizející chladící kapalina, opraveno)

- přehřívání v létě (vadný termostat, vyměněn a ventilátor doplněn o samostaný

vypínač - možnost zapínat nezávisle na teplotě chladící kapaliny)

- dobíjení (přestala dobíjet - vada na kotvě alternatoru)

- alternátor (za jízdy se rozpadl - povolila se matice na hřídelce)

- dobíjení (od výroby blbě zapojené, takže nikdy nedobíjela - odepsané 3 baterky, pak na to jeden šikovný mechanik přišel, díky pane Rosecký, a zapojil správně)

- 1x vyměněný výfuk

- uvolněná ručička tachometru (neukazoval rychlost, opraveno)

- odešla spojka (ale předtím udělala hodně těžké práce)
<
Přejít na standardní verzi stránky »