Zavřít recenzi

Lada 2105

“Spolehlivé, jednoduché, finančně nenáročné.”
Foto 1 / 1
  • Rok výroby: 1988 
  • Typ motoru: 1300 
  • Stav km při koupi: 105 000 km 
  • Stav km nyní: 150 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 5 let
  • Průměrná spotřeba: 8 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

3
 

Komfort

6
 

Provozní náklady

10
 

Náhradní díly

10
 
Hodnocení celkem 7.6
Celkový dojem z auta je velmi dobrý, máme ho velmi rádi. Samozřejmě "morálně" už je velmi zastaralé (vychází z Fiatu 124 auta roku 1966! :-) a člověk, jež má v dnešní době takový to automobil budí jistá podezření, :-), ale na běžné ježdění (cca 10tis.km/rok) tento vůz bohatě stačí. My s 2105kou navíc jezdíme každý rok do Chorvatska!

Spotřeba:

Bohužel 05ka nemá pátý převodový stupeň a tak při jízdě na dálnici si člověk připadá trochu jak na okruhu, ale 130km/hod. se s ním dá taky jet, i když do větších kopců už tolik nestíhá. Spotřeba minulý týden při návratu z Chorvatska (většinou dálnice, tak 100-130 km/hod.) byla od 6,46 do 6,92 l/100km. Spotřeba je velmi závislá na řidiči a na způsobu jízdy - je-li s lehkou nohou udržována rychlost a jede-li se pomalu, tak se dá dostat až na 6,3 l/100km, pokud je ovšem hodně rozjezdů a auto se honí, tak není problém dostat se i přes 10 litrů, v zimě v městském provozu až na 11,5 litrů, ale to už je extrém. Celoroční spotřeba se pohybuje kolem 8 l/100km, což není nic hrozného.

Výborná užitná hodnota:

Celkově se dá říci, že se jedná o ekonomicky výhodné auto, neboť pořizovací cena byla v roce 2000 pouhých 20.000Kč a veškerý provoz od té doby (opravy, oleje) mohl stát snad 5.000Kč. Posoudí-li se velikost vnitřního prostoru a velikost kufru, tak užitná hodnota tohoto automobilu je nepřemožitelná!

Spolehlivost:

Platí pravidlo, že čím větší mráz tím lépe Lada startuje. Za celou dobu, co toto auto máme, tak nastartovala maximálně na druhé otočení startérem, v 99% případů na první "cvrnknutí" klíčem v zapalování.
I přes drobné závady se opět potvrzuje velká spolehlivost a tvrzení, že "Lada dojede vždycky".
05ka je auto, na něž se dá maximálně spolehnout.

Trvanlivost:

Celková robusnost a bytelnost vozu předurčuje vůz k téměř "nezničitelnosti" :-) a světlá výška podvozku dovoluje i lehké offroad akce :-)
Bohužel antikorozní ochrana není veškerá žádná a tak jsme museli naše auto vybavit pořádným nástřikem spodku a dutin a plastovými výplněmi podběhů. I přes to už auto potřebovalo nejednou kyt a trochu barvy :-(

Jednoduchost:

V jednoduchosti je krása a čím je zařízení jednodušší, tak tím je menší pravděpodobnost závady a kdyby náhodou závada nastala, tak si s ní člověk vždy poradí.

Závěr:

Ideální vůz pro toho, kdo potřebuje jezdit "lidových" 10tis.km/rok a nemá potřebu dohánět své ego zakulacenými plechy západoevropských značek.

Závady a opravy na autě

Závady bohužel nějaké byly, avšak nikdy nic závažného.

Výměna hl. spojkového válce (asi 500Kč), zadní brzd. válečky (asi 500Kč), vodní pumpa (700Kč), př. brzdové hadičky (asi 200Kč), simeringy na ventilech.... a jinak provozní věci jako výfuk (každý díl cca 400Kč), brzdové destičky (170Kč/sada) a motorový olej kupuji v supermarketu 40Kč/litr :-).
<
Přejít na standardní verzi stránky »