Hodnocení a zkušenosti s autem
Způsob využití auta:
Auto nyní používá moje manželka především na vození dětí do školky, což je, vzhledem k vysoké užitné hodnotě auta, celkem neadekvátní využití. Trpí tak především výfuk. V dobách, kdy to bylo naše jediné auto, dostalo naopak velmi zabrat a nikdy nezklamalo.
Odstraňování závad:
ad 1. Výfuk - to není závada, nicméně překvapila mě cena ca 10.000,- Kč za originální koncový díl, tak jsem tam dal pohliníkovaný Bosal za 3.000,- a jsem celkem spokojen.
ad 2. Svařování trubek výfukového potrubí - na stejném místě (hned za středním tlumičem) mi trubka upadla. Bližším ohledáním se zjistilo, že přde mnou někdo ty pohliníkované trubky svařoval autogenem, čímž je docela poškodil. Teď to mám převařené COčkem a snad to chvíli vydrží, i když ty trubky už dostaly tím autogenem hodně zabrat.
ad 3. To zařízení na podtlakové otevírání čvtvrtých ventilů, které neumím pojmenovat, bylo vyřazené z provozu již při koupi auta. Postupně jsem došel k tomu, že příčina problému bude buď ve špatném snímači polohy škrticí klapky nebo v řídící jednotce. Teď sháním slušný snímač (originál stojí 5.000,-), abych to vyzkoušel. Bez tohoto zařízení je auto líné ve vyšších otáčkách (na vození dětí do školky to ale bohatě stačí).
ad 4. Příčinou nedovírání střešního okna byl vytlačený "šnek", ve ktrém se pohybuje tyčka zvedající střešní okno. Vyřešil jsem to podložením tak, aby maximální zavření okna nebylo v koncovém bodě "šneku", ale dříve, takže se teď dá okno opět dovřít.
Máte-li někdo zkušenosti se zařízením popsaným v bodě 3, sdělte mi je, prosím.
Informace o tomto autě můžete najít na http://www.trhon.cz/auto/toyota_carina.htm
Pozn. na závěr: Já osobně používám Octavii II (předtím Octavii I), přesto si myslím, že Carina dost předběhla svou dobu a i dneska je konkurenceschopná.