Hodnocení a zkušenosti s autem
Jako správný fanda japonské značky Toyota jsem si musel zakoupit Carinu E, sháněl jsem jí 6 měsíců, chtěl jsem poslední typ ke konci výroby, ve stříbrné metalíze v pětidvéřovém provedení - liftbacku, s motorem 1.8, v co nejvyšším stupni výbavy. Mimo vyhřívaných předních sedaček a motoru 2.0 jsem sehnal skutečný klenot.
Podle údaje z technického průkazu je zaevidována od 22.09.1997. I přes vysoký kilometrový průběh prvního majitele (podnikatel ze Zlína, který jí kupoval za 730.000,-Kč a měl jí 6 let), je velmi zachovalá. Škoda toho motoru, zbytečně vysoká pojistka (s maximálním bonusem 5.800,-Kč - u kokurence bych platil 5.040,-Kč), ale na druhou stranu je to žihadlo. Jednou mi to nedalo a před rokem jsem jí musel na dálnici protáhnout - i přes nezjištěnou odchylku ukazatele rychlosti - 230 km/hod., jinak při běžné cestovní rychlosti na dálkových trasách 6.5 - 8 litrů podle chuti, celkový průměr s 50 % jízdy ve městě (studený motor-start-1 km popojíždění-parkování a znovu) průměr 8.5 l. Na dvoulitr asi dobrý, s Corollou jsem jezdil o 1 - 1.5 l méně, ale za ten komfort s klimatizací v létě to opravdu stojí. Vyzkoušel jsem i, že při jízdě s minimen řazení při rychlosti 80-90 km/hod, lze jezdit i za 5.6 l, ale to už je extrém a to jsem poté brzdou provozu.
Skutečně špičkový požitek z jízdy je po překročení 4.000 otáček po podřazení, to je zátah, jako by byl motor přeplňovaný. Zatím jsem plně spokojený. Ač je to k neuvěření, ale při stavu 204.000 mám původní kotouče, nyní je budu měnit, už je to při brždění znát. Nechtěl jsem tomuto údaji věřit, ale to vozidlo bylo skutečně pravidelně servisované.
Za 129.000,-Kč to byl asi opravdu dobrý nákup. Sice jsem do ní asi 10.000,-Kč investoval - rozvodový řemen, kladky, svíčky, autobaterie, víko rozdělovače, kabely, ale to v důsledku počtu ujetých kilometrů. Už se těším, až si za 2-3 roky koupím ojetou Toyotu Corollu Verso 1.8 ve stříbrné metalíze. Poté, co jsem jí řídil v Brně jsem z ní unešený.