Zavřít recenzi

Renault Safrane 2.1 dT

“Pohodlný vůz s velmi drahými náhradními díly.”
  • Rok výroby: 1993 
  • Typ motoru: 2.1 turbo diesel 
  • Stav km při koupi: 148 000 km 
  • Stav km nyní: 299 200 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 5 let
  • Průměrná spotřeba: 8 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

3
 

Jízdní vlastnosti

5
 

Komfort

10
 

Provozní náklady

3
 

Náhradní díly

1
 
Hodnocení celkem 4.4
Safrana mám pátý rok a najel jsem s ním přes 150.000 km. Je to model 2.1dT. Nyní má najeto skoro 300.000 km takže se s vámi podělím o moje zkušenosti.

Safran je opravdu hodně prostorné a pohodlné auto. Motor 2.1dT není na rozjezd žádný závodník. Výkon motoru je vzhledem k hmotnosti auta (1500kg) dost slabý. Musíte zapomenout na prudkou akceleraci. Konečná maximální rychlost se ale nakonec dokáže vyšplhat skoro k 200km/hod. Spotřeba je značně rozdílná podle toho kde jezdíte. Při cestě do Chorvatska jsem se vešel do 6.3l , ale po Praze je spotřeba kolem 8 litrů. Jízdní vlastnosti jsou pro mne uspokojivé. Na rozbitých pražských silnicích je vůz díky svému měkkému pérování velmi pohodlný. Horší je to s poruchovostí. Jak jsem již výše psal, sami si můžete udělat obrázek. Jako polehčující okolnost pro Safrana, musím ale uvést, že většina km je najeta po Praze a proto asi ta větší poruchovost. K největším slabinám patří přední náprava.

Safrane je uvnitř velmi potichý, takže klepání čepů a spojovaček působí velmi rušivě a nedá vám to, abyste je neustále měnili. Pokud budete mit Favorita, který se klepe celý, tak byste si toho nevšimli, ale v Safranu vás to klepání bude ničit. Daší zvuky se ozývají od uložení zadních tlumičů. Silentbloky vydrží po pražských cestách tak 80.000 km. Nebylo by to tak hrozné, kdyby však jeden nestál 3500,- Kč.

Cena náhradních dílů na Safrana je opravdu zničující. Pokud neexistuje na daný díl druhovýroba, tak je to opravdu vítr v peněžence. K častým závadám patří taky poruchy v elektroinstalaci. Ale to je bolest asi všech starších francouzů. Jinak spokojenost je se spolehlivostí motoru. Ani v mrazu -21 stupňů jsem neměl nejmenší problém. Zimní startování je prostě bezproblémové. Jediná závada na motoru byla po najetí 270000 km přetěsnění palivového čerpadla, což je ale běžná záležitost vzniklá opotřebením. Předtím po ujetí 230000 km jsem také musel vyměnit těsnění pod hlavou, ale to také považuji za běžné opotřebení a častou závadu vetšiny starých naftových motorů.

Na závěr takové shrnutí. Safran je luxusní, velmi dobře vybavené a pohodlné auto s nadměrným vnitřním prostorem a velkou poruchovostí spojenou s velmi drahými náhradními díly.

Závady a opravy na autě

Poruch měl Safrane víc než dost :-(.
K nejčastějším závadám patří časté výměny čepů, silentbloků, tyček stabilizátoru a spojovaček přední nápravy.

Další závady uvádím chronologicky podle počtu najetých km:

152000 ... Prasklá membrána naftového filtru.
156000 ... Výměna středního a zadního dílu výfuku.
174000 ... LZ ložisko, termostat, LP tyčka stabilizátoru.
177000 ... Silentbloky zadních tlumičů.
188000 ... Přední díl výfuku.
190000 ... PP tyčka stabilizátoru.
191000 ... PP rameno.
195500 ... LP tyčka stabilizátoru.
204500 ... Kompletní spojka.
222000 ... Prachovka LP poloosy.
226500 ... Kloub LP poloosy.
227000 ... Těsnění pod hlavou.
231000 ... Oprava startéru.
233500 ... LP a PP tyčka stabilizátoru.
235000 ... L a P čep řízení.
236000 ... Silentbloky v ramenou a spodní čepy.
256900 ... Výměna PZ brzdiče.
258000 ... Termostat.
268000 ... Oprava vstřikovacího čerpadla.
282000 ... Přední díl výfuku.
288000 ... L a P spodní čep, L a P čep řízení.
289000 ... P spojovačka řízení.
290000 ... L a P tyčka stabilizátoru.
292000 ... Ložiska předních tlumičů.
...
<
Přejít na standardní verzi stránky »