Zavřít recenzi

Fiat Palio Weekend

“Praktické levné auto pro malou rodinu s dostatkem komfortu.”
  • Rok výroby: 1998 
  • Typ motoru: 1,2 8V 
  • Stav km při koupi: 59 000 km 
  • Stav km nyní: 85 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 1 rok
  • Průměrná spotřeba: 7,2 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

7
 

Komfort

7
 

Provozní náklady

7
 

Náhradní díly

7
 
Hodnocení celkem 7.4
První, co mě překvapilo po nastartování motoru, byl jeho tichý a kultivovaný chod. Druhé mé překvapení byla pružnost a síla této 1,2 -ky. Srovnávám teď se služební Fabií 1,2. Díky trochu nesmyslně pomalému 5tému stupni převodovky se hluk motoru při jízdě přes 110 km/h docela zvýší.

Co se týká jízdních vlastností je Palio spíše rodiným autem s měkčím pérováním. V zatáčce vám neulítne ale na závodění není. Brzdy, alespoň u 1,2 -ky, jsou dodstatečně účinné. Drobným nešvarem je právě u 1,2 -ky kombíku lehký motor. Může to způsobit komplikaci na kluzkém terénu při rozjezdu nebo při prudkém stoupání na naupraveném povrchu. Předpokládám, že Palia osazené 1,6 nebo dieselovým (čili těžším) motorem tento problém nepociťují. Při běžné jízdě po silnici však tento handicap vůbec nepocítíte.
Co určitě ocení každý, kdo si pořizuje kombíka, je u Palia velmi prakticky vyřešený a přístupný zavazadlový prostor. Dalším praktickým plusem je u všech vozů namontované nosiče - hagusy.

Palio je vhodné pro malé rodiny (do 2 dětí) na běžné cestování po republice i na tisíci kilometrové dovolené, ale na každodenní sto kilometrové cesty by to chtělo něco většího. Cena na trhu je vůči tomu, co dostanete, vynikající.

Závady a opravy na autě

Přes varování svých známých před značkou Fiat, mám po necelých dvou letech právě s tímto autem velmi dobré zkušenosti. Přišel jsem pouze na dva problémy, které nejsou obvyklé. Prvním je necitlivost ovládání topení. Projevuje se tím, že je malý rozsah mezi plně zapnutým a vlažným vzduchem (mám auto bez klimatizace). Na začátku zimy s tím budete mít problémy, na konci si toho nevšimnete.

Druhým problémem je netěsnost v oblasti těsnění víka hlavy motoru.
<
Přejít na standardní verzi stránky »