Zavřít recenzi

Subaru Libero 1.2

“Variabilní, ekonomické a velmi osobité auto.”
Foto 1 / 1
  • Rok výroby: 1998 
  • Typ motoru: 1.2 
  • Stav km při koupi: 107 000 km 
  • Stav km nyní: 110 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 2 měs.
  • Průměrná spotřeba: 7 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

5
 

Komfort

5
 

Provozní náklady

10
 

Náhradní díly

5
 
Hodnocení celkem 7.0
Vyňato z dopisu:

... ta dodávka co mám je skutečně Subaru Libero, tak jak píšeš. Je to asi ta nejmenší 4WD dodávka nasvětě :o) a je fakt škoda, že ji přestali vyrábět. Já mám model 98 a to je poslední ročník co vyrobili. Chtěl jsem něco s variabilním vnitřním prostorem (jak rádi říkají v reklamách) a u Libera to 100 pro platí i ve skutečnosti. Je tam místo pro 6 osob a když sklopí zadní sedačky, tak se na vytvořené ploše celkem pohodlně vyspí 2 lidé (já mám 180 a no problem). Taky se mi líbí, kolik je tam místa nad hlavou a celkově je to uvnitř prostornější než to vypadá z venku. Asi před týdnem jsem jel s kolegou v jeho Audi A4 a připadal jsem si tedy hodně stísněně. Jediné mínus jsou sedačky, které nejsou příliš komfortní a při delším cestování je to znát, ale dá se to přežít. Jinak motorově jsem byl hodně mile překvapen a stejně tak pár dalších lidí, kteří měli možnost se v dodávce svézt. Na 1.2litrový motor to jede super. Hlavní zásluhu má asi přímé vstřikování a jeden kámoš mi tvrdil, že 3-válcové motory jdou ochotněji do otáček, ale tomu bych až tak nevěřil (on toho taky občas nakecá). Jízdní vlastnosti jsou samozřejmě průměrné. Co také čekat, že? Holt to není Ferrari. A hlavně se projevuje boční vítr, takže jízda více než 100km/h je možná pouze při dobrém počasí. Ale vzledem k výšce auta skoro 190 cm se také není čemu divit. Možná bude rozdíl, když je auto zatížené, ale to jsem ještě nevyzkoušel, takže nemůžu říct. V podstatě mám auto pouze 2. měsíc, takže zkušenosti teprve sbírám, ale celkově jsem určitě spokojen. Věřím, že se nesetkám s nějakou vážnější závadou. Zatím jsem měl auto pouze na běžné servisní prohlídce (výměna kapalin, svíček a filtru) a příští rok budu asi muset vyměnit výfuk a brzdové obložení, ale to je pouze údržba (už má taky najeto přes 100 tis.)

Auto je také tak trošku "technickou lahůdkou" a to kvůli tomu, aby se dalo vše dovnitř vměstnat. Jen to jak chytře jsou zadní sedačky vyřešené naznačuje, že si pán konstruktér s autem docela vyhrál. Motor je umístěn za zadní nápravou pod nárazníkem !!! Nikdo z mechaniků asi neví, jak se to tam těm japoncům podařilo nacvaknout, ale je tam a jen si přede :-) Celkové zpracování je podle mě na celkem slušné úrovni a vzhledem k tomu jakou kategorii vozidel teď Subaru vyrábí se ani nedivím, protože to nejsou žádná lidová vozítka. Proto možná přestali Libero vyrábět. Škoda.

Myslím, že jsem se docela rozepsal, tak věřím, že to bude k užitku :-) Ještě poslední věc. Se servisem v Polné jsem vpodstatě ztroskotal, ale v Jihlavě na Rantířovské je Toyota a tam jsem byl nad míru spokojen. Teď v říjnu by také měli pod Delvitou otevřít přímo značkový servis Subaru, takže tím by se měla situace úplně vyřešit ...

Závady a opravy na autě

Zatím bez poruchy.
<
Přejít na standardní verzi stránky »