Hodnocení a zkušenosti s autem
Jsem majitelem už druhé omegy v pořadí, takže mohu porovnávat. Nedá se říci, že by novější omega byla ve všech ohledech lepší. Například taková anténa v předním skle je určitě lepší řešení než ten vlající prut s odcházejícím předzesilovačem pod tapecírunkem střechy vzadu. Rovněž starý LCD displej palubního počítače byl nezničitelný oproti vypáleným pixelům nového řešení (funkce zůstaly stejné). Je pravda, že novější Omega výrazně lépe sedí v zatáčkách, ale se starou áčkovou byla v točkách díky ujíždějící zádi větší zábava.
Nepříjemný pocit mám i při pohledu pod kapotu, nárůst složitosti motoru oproti klasickému řadovému řešení shledávám enormní. Nelíbí se mi ani to, že digitální klimatizaci musím mít zapnutou prakticky pořád, protože bez ní je auto obtížně větratelné. Myslel jsem si, že ji budu zapínat jen v horku a při požadavku rychlého odmlžení skel.
Musím, ale pochválit protiprokluz. I když je u nové nárůst výkonu na 170 koní (2,4i měla jen 125), tak kromě rychlejší akcelerace a schopnosti jízdy prakticky od volnoběžných otáček se jízdní výkony příliš nezměnily ale spotřeba ano (motor je v perfektním stavu a byl kontrolován i na válcích). Oproti staré je také zanedbatelná spotřeba oleje a vypadá to, že nebude zapotřebí olej dolévat.
Problémy, které jsem zatím byl nucen řešit souvisely s přestavbou na sekvenční vstřik LPG, nicméně po počátečních potížích způsobených montážní firmou to momentálně pracuje naprosto perfektně. Výkon je nerozeznatelný od provozu na benzín a spotřeba je asi o 2 litry plynu větší. Bere si to od 10l (dálková trasa s lehkou nohou) do 16 litrů plynu (ve městě). Což shledávám na tak velké a pohodlné auto přijatelné, ale na benzín bych to živit nechtěl. Stará omega si brala od 6,5l (dálka) do 12l (město) benzínu.